08.06.2020/12:45

Dieta wegańska zyskuje wśród młodych konsumentów w czasie pandemii

Z danych agencji Mintel wynika, że jedna czwarta młodych Brytyjczyków przekonała się w czasie pandemii Covid-19 do diety wegańskiej. Na popularności zyskały szczególnie takie produkty jak ciecierzyca, soczewica i komosa.

Trend pro-wegański nie ogranicza się tylko do grupy młodszych konsumentów. Badania pokazują, że dieta wegańska okazuje się obecnie atrakcyjna dla ponad jednej dziesiątej (12 proc.) wszystkich Brytyjczyków, a jednocześnie prawie jednej czwartej (22 proc.) londyńczyków.

Z czego wynika rosnące zainteresowanie weganizmem? Według ekspertów Mintel chodzi o silną wiarę konsumentów w uzdrawiającą moc roślin. Połowa Brytyjczyków (51 proc.) uważa, że składniki roślinne, w tym szczególnie takie jak np. zioła czy przyprawy, mogą przynieść człowiekowi korzyści zdrowotne.

Co więcej, prawie jedna czwarta (23 proc.) Brytyjczyków twierdzi, że od początku epidemii je więcej owoców i warzyw. Może mieć to związek z tym, że 66 proc. badanych uważa, że spożywanie witaminy C pomaga wesprzeć układ odpornościowy.

Uogólniając, prawie dwóch na pięciu (37 proc.) Brytyjczyków twierdzi, że wybuch pandemii Covid-19 skłonił ich do zwiększenia ilości tych składników odżywczych, które wspierają układ odpornościowy, w ich diecie.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • mm 08.06.2020

    W czasie home office mamy/mieliśmy generalnie więcej czasu na zadbanie o zdrowie czy też samodzielne przyrządzanie posiłków. Warto zwrócić uwagę, że w UK przemysł gotowych posiłków jest ogromny a w ostatnim czasie, właśnie przez pandemię, spadł i to znacząco. A na koniec należałoby dodać do tego jeszcze popularne w ostatnim czasie publikacje w tej tematyce czy też bardzo dobrze zrobiony serial na Netflixie.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.