24.11.2016/10:13

Dino ma już prawie 600 sklepów. Sieć myśli o debiucie giełdowym

Sieć Dino od początku roku do końca września otworzyła 78 sklepów, powiększając tym samym swoją liczebność do 589 placówek. Plany na ostatni kwartał zakładają uruchomienie ok. 40 kolejnych sklepów. W 2017 r. tempo wzrostu ma być jeszcze szybsze.

Przypomnijmy, właścicielem 51 proc. akcji spółki Dino Polska jest założyciel sieci Tomasz Biernacki. Pozostałych 49 proc. akcji od 2010 r. jest w rękach funduszu Polish Enterprise Fund VI zarządzanego przez Enterprise Investors. Rynek od miesięcy żyje spekulacjami na temat tego, komu Enterprise Investors mogłoby sprzedać swoje udziały i czy ewentualnie sieć Dino mogłaby zostać sprzedana w całości, wspólnie z pakietem należącym do Biernackiego. Ewentualnie fundusz mógłby zdecydować się na wyjście z inwestycji poprzez debiut Dino na giełdzie.

Jak deklaruje prezes Dino Szymon Piduch, akcjonariusze spółki rozważają różne opcje. Jedną z nich faktycznie jest debiut sieci handlowej na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, ale jak dotąd nie podjęto żadnych decyzji.

W momencie gdy Enterprise Investors weszło w Dino, sieć liczyła ok. 100 sklepów. Dziś ma ich już niemal sześć razy tyle. Jak mówi Szymon Piduch, najszybszy wzrost Dino miał miejsce w latach 2013-2015, gdy otwierano po około 100 sklepów rocznie. W roku bieżącym rekord ma zostać pobity - planowana łączna suma otwarć to 120.

Sklepy Dino działają dziś na terenie 12 województw. Najwięcej placówek znaleźć można w województwach wielkopolskim, dolnośląskim, lubuskim, opolskim, łódzkim i kujawsko-pomorskim. Średnia powierzchnia sklepów Dino to ok. 400 mkw., choć pod szyldem sieci działają nawet dwukrotnie mniejsze placówki.

W 2015 r. przychody Dino Polska wyniosły 2,59 mld zł. Oznacza to wzrost o 23 proc. w porównaniu do roku 2014. W trakcie ostatniej połowy dekady, sprzedaż Dino rosła średnio o 37 proc. rocznie. W 2010 r. przychody spółki kształtowały się na poziomie 529 mln zł. Dino na rynku obecne jest od 1999 roku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.