12.10.2016/15:15

Dixy Group chce odebrać Biedronce i Lidlowi klientów z Kaliningradu

Należąca do rosyjskiej Dixy Group sieć sklepów Victoria otworzyła pod koniec sierpnia br. w Kaliningradzie (przy ul. Yuria Gagarina 16E) supermarket w kompaktowym koncepcie "light".

To 17 sklep sieci Victoria w Obwodzie Kaliningradzkim. Nowy koncept sklepu i przyspieszenie ekspansji może ograniczyć turystykę zakupową rosyjskich klientów, którzy przyjeżdżają do sklepów w Polsce, m.in. do Lidla i Biedronki kupować tańszą i jakościową żywność. Jednak Dixy Group będzie musiała nadal mocno pracować nad ofertą i jej jakością. Wydaje się, że to kwestia czasu, szczególnie że od kilku miesięcy rosyjskim dystrybutorem zarządza były szef Biedronki Pedro Pereira da Silva.

Obecnie na rosyjskim rynku, a dokładnie w regionie Moskwy działa około 20 sklepów Victoria w koncepcie "light" o powierzchni od 500 do 1000 mkw. Teraz kompaktowy supermarket pojawił się również w Kaliningradzie. Na powierzchni 1000 mkw. sklep oferuje ponad siedem tysięcy produktów. Nawet do 90 proc. asortymentu w wybranych kategoriach produktów jest dostarczenie przez lokalnych producentów z Obwód Kaliningradzkiego.

Dixy Group jest jednym z wiodących rosyjskich sprzedawców żywności i produktów codziennego użytku. Pierwszy sklep Dixy został otwarty w Moskwie w 1999 roku. W czerwcu 2011 roku grupa przejęła spółkę Victoria Group, która zarządza siecią sklepów Victoria.

Na dzień 31 sierpnia 2016 roku  Dixy Group zarządzała 2762 sklepami osiedlowymi Dixy, 113 sklepami Victoria, a także 38 kompaktowymi hipermarketami Megamart i Minimart.

W 2015 roku łączne przychody Dixy Group wyniosły 272 mld rubli (4,5 mld USD). Sklepy Victoria generują 13 proc. przychodów ze sprzedaży grupy.

Spółka jest trzecim co do wielkości pod względem przychodów siecią handlową w Rosji. Spółka zatrudnia ponad 60 000 osób.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • porto 12.10.2016

    E-tam! Gadanie. Sprzedaż LfL Grupy Dixi za 9 miesięcy br. wzrosła o 6,5 proc., z czego 2,9 proc. pochodzi ze zwiększonej odwiedzalności, a 3,5 proc. z wyższej wartości koszyka zakupowego. Sprzedaż w tym czasie wzrosła o 18 proc. rdr. i wyniosła 233 mld rubli. To przyzwoity wynik.

  • PBM 12.10.2016

    Nic z tego nie wyjdzie. W Dixi szykuja sie kolejne zmiany i obecnemu kierwnictwu nie zostalo wiele czasu.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.