Dla handlu pandemia i jej skutki są bolesną lekcją! - czytaj nasz magazyn także online!
W tym trudnym czasie spieszymy poinformować Was, że Wiadomości Handlowe – największy i najbardziej opiniotwórczy miesięcznik dla sektora handlu i dystrybucji FMCG – ukazują się bez jakichkolwiek zakłóceń. Żebyście mogli jednak jak najbardziej produktywnie wykorzystać czas podczas pracy w systemie home-office, postanowiliśmy udostępnić Wam najnowszy, marcowy numer WH również w wygodnym formacie eWydania.
.

redaktor naczelny
grzegorz.szafraniec@wiadomoscihandlowe.pl
Drodzy Czytelnicy,
Od lat rzetelnie opisujemy otaczającą nas rzeczywistość i otoczenie biznesowe, dlatego nie mogliśmy w tym numerze nie odnieść się do epidemii koronawirusa, która na naszych oczach wywraca do góry nogami modele biznesowe wielu firm. Niektóre z tych zmian zostaną z nami na stałe. Dla handlu pandemia i jej skutki są bolesną lekcją. Z całą siłą ujawniła ona chociażby krytyczne punkty w łańcuchach dostaw i pokazała jak w kryzysowych sytuacjach zachowują się konsumenci. Wykreowała również nowe nawyki zakupowe, płatnicze, w zakresie bezpieczeństwa i higieny czy wreszcie dała potężny impuls rozwojowy kanałowi e-grocery.
Część detalistów będzie się teraz zapewne starać nawiązać lub rozszerzyć współpracę z polskimi producentami. W takich okolicznościach szczególnie ważną rolę odgrywa dywersyfikacja dostaw. Polskie firmy – wobec potencjalnych ograniczeń w eksporcie – także będą szukać odbiorców na naszym podwórku. Dla rodzimych producentów (szczególnie mniejszych i średnich) to, co dzieje się obecnie na świecie (i w Polsce) może być niepowtarzalną szansą na „wskoczenie na sklepową półkę” w sieciach, które w ogóle nie brały ich dotąd pod uwagę.
Zresztą wymuszą to sami konsumenci, którzy w erze postkoronowirusowej staną się bardziej nieufni, a bezpieczeństwo i pochodzenie produktów (szczególnie spożywczych) będą dla nich kluczowe przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Z badań jednoznacznie wynika, że regionalne wyroby są od zawsze synonimem najwyższej jakości. Po zwalczeniu epidemii określenie „patriotyzm zakupowy” może nabrać zdecydowanie głębszego i wieloaspektowego znaczenia.
Najnowsze eWydanie Wiadomości Handlowych można również pobrać za darmo w naszym eKiosku.
Polecam Państwa uwadze artykuły bezpośrednio związane z funkcjonowaniem sklepu spożywczego w okresie pandemii COVID-19
Oprócz garści najświeższych informacji z sektora handlu, dotyczących m.in. takich sieci, jak:
i wielu innych, nie zabrakło również miejsca dla unikalnych, praktycznych informacji dotyczących najnowszych trendów, danych sprzedażowych, strategii producentów oraz planowanych kampaniach reklamowych i nowościach produktowych liderów takich kategorii FMCG, jak:
Zachęcam również do zapoznania się z obszerną fotorelacją z Kongresu Mięsnego 2020, który odbył się kilka tygodni temu w Warszawie. Oprócz najświeższych prognoz dla rozwoju tego sektora i opinii kluczowych menadżerów znajdziecie tam Państwo również informacje o laureatach konkursu Najlepsze Stoisko Mięsno-Wędliniarskie 2020. Warto zobaczyć co mają do zaoferowania najlepsi z najlepszych!
9