Dlaczego Polacy zmieniają sklepy?
Głównymi powodami dla których zmieniamy sklep, w którym zazwyczaj robimy zakupy, są: atrakcyjna oferta konkurencji (50 proc. wskazań), podwyżka cen produktów w dotychczasowym punkcie sprzedaży (32 proc.) oraz brak zadowalającej oferty promocyjnej (20 proc.) – donosi agencja informacyjna Newsrm.tv, powołując się na raport „Sieci handlowe oczami Polaków”, zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia.
Co ciekawe, jedynie dla 6 proc. z nas największym problemem podczas decyzji o wyborze miejsca zakupów jest brak wdrożenia przez placówkę handlową nowoczesnych narzędzi, takich jak np. płatności zbliżeniowe. Tylko 1 na 5 badanych rezygnuje ze względu na złe zaopatrzenie sklepu.
Nieatrakcyjny wygląd sklepu stanowi dla 11 proc. Polaków wystarczające uzasadnienie do rezygnacji z zakupów w dotychczasowej lokalizacji. Znaczenie ważniejsza od aranżacji sklepu jest obsługa. Blisko 20 proc. badanych zmienia sklep ze względu na nieprofesjonalną obsługę.