20.07.2020/05:02

Dlaczego portal wiadomoscihandlowe.pl się zmienia?

O zmianach, które wprowadziliśmy na portalu, opowiada Łukasz Stępniak, dyrektor ds. mediów elektronicznych w Wydawnictwie Gospodarczym oraz redaktor naczelny portalu wiadomoscihandlowe.pl, czyli największego informacyjnego serwisu gospodarczego dedykowanego sektorowi handlu detalicznego i hutowego oraz całej branży FMCG w Polsce.

Dlaczego portal wiadomoscihandlowe.pl się zmienia? Co poza wyglądem strony uległo modyfikacji?

Ewolucja mediów postępuje coraz szybciej. Transformacja cyfrowa i nowe technologie przyspieszają zachodzące zmiany, każdy dzień przynosi nowe rozwiązania i pomysły. Zmiany, które wprowadzamy na portalu, są reakcją na zmieniające się potrzeby naszych Czytelników. Po pierwsze: zależało nam na wyeksponowaniu większej liczby naszych autorskich tekstów, które w poprzedniej wersji portalu zbyt szybko znikały i nawet przy aktywnym zarządzaniu treścią nie byliśmy w stanie wykorzystać ich potencjału. Tę zmianę można zauważyć na stronie głównej, a także w nowym podziale tematycznym poszczególnych podserwisów, gdzie pojawiły się zupełnie nowe obszary tematyczne, które są coraz ważniejsze dla naszych Czytelników. Mamy nadzieję, że tak zaprojektowany serwis zaoferuje naszym Czytelnikom także znacznie lepsze user experience w nawigacji po portalu i korzystaniu z nowych funkcjonalności. Kwestia druga to lepsze dostosowanie naszego serwisu do potrzeb użytkowników mobilnych, którzy generują już 60 proc., a niekiedy nawet 70 proc. odsłon na naszym portalu.

Jakie trendy w branży wydawniczej, a także w branży handlowej i FMCG, zostały wzięte pod uwagę przy projektowaniu nowej odsłony portalu?

Nowy portal uwzględnia także nowe trendy w branży medialnej. Pozwala nam na lepszą ekspozycję materiałów multimedialnych, czyli filmów i galerii zdjęć, które są coraz ważniejsze dla użytkowników internetu. Nowa odsłona serwisu daje znacznie większe możliwości zarządzania reklamą i płatnym kontentem, zwiększa w istotny sposób nasze możliwości analityczne, które pozwolą nam efektywniej pracować nie tylko nad treściami publikowanymi na portalu, ale także nad kolejnymi zmianami, które zaprezentujemy już niebawem. Nowa odsłona portalu to również nowe funkcjonalności, w tym nasz własny sklep internetowy WH Market. Projekt e-commerce to zupełnie nowy element w strategii rozwoju wydawnictwa.

Czym będzie WH Market i jakie treści będą za jego pośrednictwem udostępniane Czytelnikom?

WH Market to projekt, na bazie którego będziemy budować kolejną nogę biznesową Wydawnictwa Gospodarczego. Nasz e-sklep oparty jest na zaawansowanym i niezwykle funkcjonalnym narzędziu dla firm rozwijających e-commerce, które efektywnie współpracuje z systemem zarządzania treścią i portalem. Zastosowane rozwiązanie daje nam możliwość nie tylko efektywnej sprzedaży wartościowego contentu, ale także jej analityki i daje możliwość rozwoju projektu.

Płatne treści, sprzedaż e-wydań, raportów, zestawień i analiz doskonale wpisuje się w profil wydawnictwa specjalistycznego, które na co dzień musi bardzo uważnie przyglądać się temu, jak rozwija się sektor FMCG i śledzić jego otoczenie prawne, konsumenckie oraz biznesowe. Oferowany content tworzymy bazując na doświadczeniu i wiedzy dziennikarzy, a także współpracy z jednym z uznanych ekspertów rynkowych, który ma duże doświadczenie w tworzeniu tego typu projektów analitycznych.

Nie chcemy konkurować z największymi firmami badawczymi i konsultingowymi, chcemy raczej uzupełniać rynek, tworząc analizy i raporty, czy zestawienia, prezentujące nisze rynkowe, koncepty handlowe, produkty, czy omawiające rozwiązania prawne z perspektywy dystrybucji i przemysłu.

Nasz projekt jest nadal w fazie wczesnego rozwoju, ciągle analizujemy potrzeby naszych klientów i oferowane produkty, tak aby w perspektywie kilkunastu miesięcy stworzyć spójne portfolio, które będzie systematycznie rozwijane. W planach mamy kolejne rozwiązania, ale w tym momencie nie mogę jeszcze o nich mówić.

Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na działalność portalu wiadomoscihandlowe.pl i liczbę Czytelników serwisu?

Portal wiadomoscihandlowe.pl jest ewidentnym beneficjentem pandemii. W marcu, czyli najtrudniejszym momencie koronakryzysu, liczba użytkowników na naszym portalu sięgnęła 866 tys., a liczba odsłon zbliżyła się do 1,83 mln. To wyniki, których osiągnięcie przekroczyło nasze najśmielsze oczekiwania. Dzięki pracy naszych dziennikarzy udało się bardzo efektywnie wykorzystać tę kryzysową sytuację i zaoferować naszym użytkownikom - przede wszystkim przedsiębiorcom i menadżerom - treści, które pomagały im w odnalezieniu się w nowej sytuacji.

Koronakryzys i lockdown były dla nas wszystkich czymś nowym. Jako dziennikarze staraliśmy się pomóc naszym Czytelnikom w znalezieniu odpowiedzi na dręczące ich pytania. Żadna firma nie była w stanie przygotować się na to, co się wydarzyło i co dzieje się obecnie, a podstawowym antidotum na obecny kryzys i gwałtowne zmiany jest rzetelna, pogłębiona informacja. To właśnie wiedza w obecnej sytuacji pomoże przedsiębiorcy znaleźć właściwe rozwiązania i odpowiedzi na tysiące pytań i problemów, z którymi musi się zmagać.

Chcemy, aby dzięki nam przedstawiciele sektora FMCG mogli lepiej zrozumieć zachodzące na rynku procesy, dzięki czemu będą w stanie podejmować strategiczne decyzje dotyczące zarządzania firmami i ich poszczególnymi działami. To ważne w sytuacji, gdy firmy handlowe i produkcyjne oraz ich otoczenie znajdują się w okresie niezwykle dynamicznych i trudnych zmian, wymagających błyskawicznych decyzji. Należy pamiętać, że obecna sytuacja nie jest jedynie wielkim wyzwaniem, ale także szansą na rozwój.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Grzegorz 80 22.07.2020

    Jest dobrze, tylko kierowniku brakuje w MENU zakładki do Forum.

  • Lucek 22.07.2020

    Nie podoba mi się ta nowa odsłona.

  • Riese 21.07.2020

    Pytanie czemu zmienia się wizualnie na gorsze...Poprzednio od razu było widać nowe newsy (na czerwono), a teraz to jest takie nie wiadomo co.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także