07.07.2020/15:17

Do Carrefoura w Koalicji na rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio dołączają nowe podmioty, w tym PWR

Koalicja na rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio, powołana pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi powiększa grono nowych członków. Do organizacji dołączają Bank BNP Paribas, jednostka certyfikująca Bioexpert i Polskie Wydawnictwo Rolnicze.

Zainicjowana przez Carrefour Polska, Polską Izbę Żywności Ekologicznej, Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego oraz stowarzyszenie Ekołan koalicja ma podejmować inicjatywy prowadzące do budowy rynku żywności bio i wdrożenia rozwiązań wspierających rozwój tego rynku w Polsce oraz podniesienie poziomu wiedzy konsumentów.

Rozszerzenie Koalicji o nowych członków wnosi nowe kompetencje pomocne w realizacji przejętych przez Koalicję kierunków działań. Bank BNP Paribas, lider w zakresie finansowania branży agro, poprzez udział w Koalicji zamierza równie aktywnie wspierać w tym aspekcie rolników bio. Bioexpert, jednostka certyfikująca, która współpracuje również z MRiRW, opiniując legislację w zakresie rolnictwa ekologicznego, będzie reprezentować głos środowiska rolników. Natomiast Polskie Wydawnictwo Rolnicze – koncern mediowy mający w swoim portfolio tytuły rolnicze, np. Top Agrar, swoją obecnością w Koalicji pragnie wzmocnić komunikacji kierowaną do rolników o treści dotyczące produkcji i edukacji ekologicznej.

Edukacja ekologiczna jest bowiem jednym z istotnych elementów, który sprzyja rozwojowi rynku żywności ekologicznej w Polsce, a dotyczy wszystkich uczestników rynku, zarówno rolników jak i samych konsumentów. W tym obszarze poszczególni Koalicjanci przeprowadzili wiele cennych inicjatyw. W zakresie edukacji konsumenckiej dużą rolę odegrały kampanie: PIŻE pod hasłem „Eko jemy - nie marnujemy” oraz działania medialne, które dwukrotnie w zeszłym roku przeprowadził Carrefour. Informacje o walorach odżywczych produktów bio, przygotowane przez sieć wspólnie z SGGW, pojawiły się w spotach telewizyjnych, w mediach społecznościowych oraz w gazetkach promocyjnych dla klientów. Jednocześnie uruchomione zostały już dwa sklepy specjalistyczne pod szyldem Carrefour BIO, w których 90 proc. oferty stanowią artykuły certyfikowane, w 60% pochodzące od polskich dostawców. Rozbudowana oferta około 2,5 tys. produktów bio we wszystkich formatach Carrefour ma na celu demokratyzację żywności ekologicznej wśród polskich konsumentów, czyniąc z niej sposób odżywania dostępny cenowo dla wszystkich.

Istotnym elementem edukacji konsumenckiej są też programy grantowe, które prowadzi m.in. PIŻE ze środków europejskich oraz SGGW dzięki finansowaniu przez Fundację Carrefour, kierując je do kobiet w ciąży i matek małych dzieci na tzw. ścianie wschodniej. Najnowszym programem grantowym, realizowanym jako koalicyjne zobowiązanie Carrefour do udzielania pomocy polskim rolnikom bio, jest projekt rozwoju hodowli ekologicznej wołowiny, który prowadzi ze wsparciem Fundacji Carrefour stowarzyszenie Dolina Strugu wśród 15 hodowców z południowo-wschodniej Polski.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.