31.03.2021 / 12:56
StoryEditor

Do Polski wcale nie trafia gorsza żywność. W krajach UE są różnice, ale brak prawidłowości geograficznych. Zapoznaj się z pełnym raportem KE

Komisja Europejska (mat. prasowe)
Komisja Europejska opublikowała drugą część raportu z badań jakości produktów spożywczych, oferowanych na rynku europejskim przez międzynarodowych producentów. Badanie przeprowadziło Połączone Centrum Badawcze (Joint Research Centre, JRC) przy KE. Eksperci stwierdzili na podstawie badań sensorycznych, że wiele produktów spożywczych ma różną jakość na poszczególnych rynkach. Co ważne – na podstawie tych badań nie da się obronić tezy, że Zachodnia Europa dostaje lepszą żywność, a we Wschodniej Europie koncerny oferują produkty niższej jakości!

Zbadano właściwości sensoryczne 20 produktów, wybranych z udziałem państw członkowskich z puli 85 propozycji. Poszczególne kraje wskazywały produkty, których zbadanie uważały za...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Konrad Kaszuba
11.12.2025 / 14:56
StoryEditor
Dynamika ekspansji sieci dyskontowych mocno hamuje. Co jest przyczyną? [ANALIZA]

Wzrost udziałów rynkowych sieci dyskontowych – Biedronki, Lidla, Netto i Aldi – znacznie stracił na dynamice, w miarę jak sytuacja finansowa Polaków poprawia się i spada odsetek dochodów rozporządzalnych gospodarstw domowych, przeznaczanych na zakup żywności.

Popularność sieci dyskontowych jest silnie powiązana z zamożnością społeczeństwa. W miarę jak rośnie dochód rozporządzalny polskich gospodarstw domowych, a udział wydatków na ży...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.12.2025 / 18:56
StoryEditor
Ameryka tonie w whiskey. Jedna z najsłynniejszych marek bourbona wstrzymuje produkcję
Jim Beam

Producent bourbona Jim Beam zapowiedział, że wstrzyma produkcję kultowego napoju w swojej siedzibie w głównej w Clermont w stanie Kentucky. To efekt wysokich ceł, które powodują, że dla amerykańskich producentów nastały bardzo trudne czasy.

Firma ogłosiła, że zatrzymanie nastąpi w przyszłym roku. Czas zostanie poświęcony na remont destylarni. Choć produkcja nie będzie się odbywać, proces butelkowania oraz magazynow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24. grudzień 2025 04:16