Do sprzedaży w Europie trafiły pierwsze napoje z nasionami chia
Napoje słodzone ekstraktem z nasion chia mogą zmienić rynek napojów, dzięki dwóm kluczowym cechom: zawierają o ok. 33 proc. mniej cukru niż soki owocowe, a przy tym mają szereg zalet funkcjonalnych.
Jak donosi portal foodnavigator.com, w Europie pojawiły się pierwsze napoje z nasionami chia marki Wow. Wprowadzone zostały najpierw na rynek niemiecki, a obecnie także brytyjski. Producent twierdzi, że jako pierwsza firma europejska otrzymał stosowny certyfikat Agencji Bezpieczeństwa Żywności, zezwalający na produkcję napojów słodzonych nasionami chia.
Napoje zawierają świeże, surowe owoce, warzywa i nasiona chia. Te ostatnie zostały wybrane jako słodzik ze względu na wysoką zawartość protein i błonnika, wapnia, żelaza, przeciwutleniaczy oraz kwasów omega-3.
Napoje marki wow z zawartością nasion chia są pozycjonowane na półce z chłodzonymi napojami funkcjonalnymi. Obecnie asortyment to cztery smaki. Napoje mogą zawierać świeże owoce i warzywa, ponieważ są konserwowane za pomocą wysokiego ciśnienia (HPP treatment).
Jeszcze w lipcu napoje marki Wow mają się pojawić w Austrii, a wkrótce także w krajach skandynawskich. Do końca roku planowana jest też premiera we Francji. Następne w agendzie firmy są Hiszpania oraz Polska.
W Wielkiej Brytanii butelka o pojemności 250 ml kosztuje ok. 2,79 funta.
1 komentarz
-
28.07.2016
Wspaniała wiadomość, to dobrze ze i do Europy dotarły juz produkty z ekstraktem z nasion Chia. Tak jak napisał autor jest to świetny naturalny słodzik. Kwasy omega, błonnik i białko są faktycznie bardzo słodkie a przy tym zawierają mniej cukru. Ponoć nasiona Chia są zdrowsze od aspartamu, tak słyszałem.
13