Dobre ceny Dobry Sklep już w siedmiu województwach
Zorganizowana przez warszawską spółkę Integrum sieć Dobre Ceny Dobry Sklep ma charakter spożywczo‑drogeryjny. Około 40 proc. asortymentu to produkty chemiczno‑kosmetyczne oraz artykuły gospodarstwa domowego, zaś 60 proc. przypada na podstawowe wyroby spożywcze i ofertę sezonową (np. zeszyty i artykuły papiernicze, które pojawiają się na półkach w szerszym wyborze przed rozpoczęciem roku szkolnego). W ramach sieci działają sklepy różnych formatów, jednak ponad 70 proc. z nich to placówki dysponujące salą sprzedaży mniejszą niż 100 mkw.
Robert Zawitkowski, prezes spółki Integrum, przyznaje, że większych punktów jest niewiele, a franczyzodawca zainteresowany jest nawet 50‑metrowymi sklepami. Warunki przystąpienia nie są wyśrubowane. Detalista musi przede wszystkim legitymować się stabilną sytuacją finansową. Szczególnie poszukiwane są placówki cieszące się na lokalnych rynkach uznaniem i dostawców, i klientów, bowiem – jak podkreśla Robert Zawitkowski – sieci potrzebni są sprawdzeni, a nie anonimowi partnerzy.
Będą rozmawiać z polskimi dystrybutorami
Integrum nie narzuca detalistom zmiany kształtu wizualnego sklepu, czy też nowej organizacji sali sprzedaży. Właściciel musi jedynie umieścić w widocznym miejscu logo sieci. Tak więc placówki działają pod swoimi dawnymi nazwami utrwalonymi w świadomości klientów. Uczestnictwo w projekcie jest bezpłatne. – Staramy się, żeby to detaliści mieli z tytułu naszej współpracy wymierne profity, a nie ponosili dodatkowych kosztów. Wspólne są więc przede wszystkim akcje marketingowe i promocje gazetkowe – opisuje prezes Zawitkowski.
Obecnie sieć dostarcza franczyzobiorcom przede wszystkim produkty chemiczno‑kosmetyczne za pośrednictwem siedmiu centrów logistycznych, z którymi ma podpisane umowy. To hurtownie zrzeszone w Grupie Południe. Pozostałe towary, przede wszystkim spożywcze, detaliści pozyskują we własnym zakresie. – Przymierzamy się jednak do podjęcia centralnych negocjacji również z dostawcami wyrobów spożywczych. Oczywiście będziemy poszukiwać najbardziej korzystnych dla sklepów warunków handlowych, przyznam jednak, że chcielibyśmy współpracować przede wszystkim z polskimi dystrybutorami. Mam nadzieję, że zaoferują nam najkorzystniejsze warunki – mówi Robert Zawitkowski.
Chcą rosnąć organicznie
Obecnie szyld Dobre Ceny Dobry Sklep można spotkać na terenie siedmiu województw: łódzkiego, wielkopolskiego, małopolskiego, śląskiego, dolnośląskiego, kujawsko‑pomorskiego i mazowieckiego. Uzyskana w ciągu zaledwie kilkunastu miesięcy skala działalności pozwala już myśleć nie tylko o wzroście poprzez proste przyłączanie do sieci kolejnych sklepów, ale także drogą przejęć. Prezes Zawitkowski podkreśla jednak, że głównym kierunkiem będzie rozwój organiczny.
(WN)
Wiadomości Handlowe, Nr 6-7 (126) Czerwiec - Lipiec 2013
8