09.01.2019/13:04

Doctor Brew pozyskał z crowdfundingu 3,24 mln zł na produkcję piwa rzemieślniczego

Platforma crowdfundingu udziałowego Crowdway.pl zakończyła 2018 rok z rekordowym wynikiem kampanii spółki Doctor Brew. Producent piw rzemieślniczych pozyskał przez finansowanie społecznościowe aż 3,24 mln zł, czyli o 62 proc. więcej niż zakładał cel zbiórki.

Kampania Doctor Brew wystartowała na platformie Crowdway.pl 19 listopada. Spółka zwróciła się do społeczności o pomoc w sfinansowaniu części operacyjnej zakupu kultowego Browaru Lwówek od Grupy Browary Regionalne Jakubiak. W zamian zaoferowała udziały i pakiety benefitów. Inwestorzy poparli to przedsięwzięcie wpłacając do 21 grudnia, tj. w ciągu miesiąca aż 3,24 mln zł, przebijając cel zbiórki aż o 1,24 mln zł.

– Szybko rosnący biznes, ogromne grono miłośników marki Doctor Brew oraz ambitny, ale realny cel, a do tego środki większe niż oczekiwaliśmy! Jesteśmy dumni i niezwykle wdzięczni inwestorom, którzy tak licznie dołączyli do społeczności ‘doctorów’ i hojnie wsparli nasz plan. Wszystkie dodatkowe środki przekraczające cel zbiórki przeznaczymy na wkład własny do kredytu bankowego na zakup Browaru Lwówek – powiedział Łukasz Lis, prezes zarządu Doctor Brew sp. z o.o.

Jesienią 2018 r. Doctor Brew wydzierżawił Browar Lwówek od Grupy BRJ. Do końca października 2020 r. ma wyłączne prawo do zakupu zakładu.

– Dzięki kondycji finansowej jesteśmy w stanie sfinalizować transakcję już w ciągu pierwszych sześciu do dziewięciu miesięcy 2019 roku. Wynik kampanii crowdfundingowej to dodatkowy impuls do szybszej integracji Lwówka do struktur naszej spółki – wyjaśnił Tomasz Suchowierski, członek zarządu ds. finansowych Doctor Brew.

Dzięki dzierżawie Browaru Lwówek spółka w miejsce obecnych, kontraktowych mocy produkcyjnych 30 tys. hektolitrów rocznie zyskuje potencjał 100 tys. Hl.

– To sprawia, że Lwówek jest dla nas inwestycją długoterminową. Mając portfolio piw Doctor Brew i Lwówek operujemy jednocześnie na rynku kraftowym i regionalnym – dodał Tomasz Czechowski, członek zarządu Doctor Brew ds. sprzedaży.

Crowdway to jedna z największych internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego (equity crowdfunding) w Polsce. Działa od 2015 r. Do grudnia 2018 r. zrealizowała kampanie na łączną kwotę ponad 9 mln zł, a wraz z markami Doctor Brew, Bivrost i Lovely pobiła rekordy crowdfundingu udziałowego w Polsce.

Doctor Brew sp. z o.o. jest jedną z wiodących firm wytwarzających piwa rzemieślnicze. W ofercie stałej 10 piw kraftowych. Do tej pory firma wyprodukowała ponad 100 różnych produktów i sprzedała około 3,4 mln butelek piwa pod marką własną oraz private label.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.