02.06.2021 / 10:08
StoryEditor

Dostawa lokalna w Sky-Shop odpowiedzią na wzrost popularności zakupów spożywczych online

Sky-Shop wprowadza funkcję dostawy lokalnej (materiał partnera)
W trakcie 12 miesięcy pandemii rynek FMCG w Polsce urósł o 4,8% (Nielsen). Wzrosło również zainteresowanie zakupem żywności w Internecie. Dziś możemy kupić tu nie tylko makaron czy słodycze, ale także świeże warzywa i owoce, wędliny, sery, czy nawet lody - i to od lokalnych sprzedawców.

Ta sytuacja stała się przyczyną do powstania nowych rozwiązań technologicznych, które ułatwiają proces związany ze sprzedażą i zakupem artykułów spożywczych.

Jak zmienia się handel żywnością w Internecie? Z jakich możliwości mogą korzystać sprzedawcy zainteresowani kanałami online? O tym poniżej.

Zakupy spożywcze online - dziś

Zgodnie z raportem Izby Gospodarki Elektronicznej i Gemius E-commerce w Polsce 2020 zakupy spożywcze w Internecie w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrobiło 30% konsumentów.  Z kolei według danych Tpay branża spożywcza w czasie pandemii odnotowała wzrost liczby transakcji online aż o 128%

Nie jest żadną tajemnicą, że sprzedaż internetowa produktów takich jak żywność ekologiczna czy suplementy diety rosła systematycznie od kilku lat. Nowością jest jednak zainteresowanie kupowaniem w sieci warzyw, owoców czy pieczywa. Innymi słowy - produktów o krótkim terminie ważności. Sprzedaż przez Internet, przy wykorzystaniu oprogramowania Sky-Shop, rozpoczęła nawet firma Grycan - znany producent lodów.

Z oczywistych względów tego typu towary nie są dostarczane na terenie całego kraju. Co ważne, popularność takich biznesów nie zmalała wraz z przybliżającą się wizją końca pandemii. Na platformie Sky-Shop wciąż zakładają sklepy internetowe sprzedawcy lokalni, oferujący dostawę na określonym obszarze. 

Dostawa lokalna w Sky-Shop 

W związku ze wzrostem popularności sprzedaży artykułów spożywczych w Internecie pojawiła się konieczność wprowadzania rozwiązań, które umożliwiają jej prowadzenie nie tylko wielkim sieciom handlowym, ale także lokalnym sprzedawcom. 

To całkowicie zrozumiałe, że nie są oni zainteresowani prowadzeniem sprzedaży na terenie całego kraju, a raczej w określonych regionach. Kupujących wcale to nie odstrasza. Wręcz przeciwnie - możliwość zakupów od dobrze znanych im producentów czy sprzedawców, a także gwarancja świeżości produktów jest dla nich atutem.

Dostawa lokalna w Sky-Shop (materiał partnera)

Właśnie dlatego w Sky-Shop wdrożyliśmy funkcję dostawy lokalnej. Dzięki niej sprzedawca prowadzący sklep internetowy może ustawić ograniczenie wysyłki do określonych państw, miast, kodów pocztowych oraz ulic.

Mimo, że od początku pandemii minął już ponad rok, dostawa regionalna cieszy się sporym zainteresowaniem wśród naszych klientów. Wszystko wskazuje więc na to, że popularność sprzedaży lokalnej nie jest tylko chwilowym trendem - zwłaszcza w kontekście produktów spożywczych - mówi Maciej Cebertowicz, dyrektor ds. rozwoju biznesu w platformie sklepów internetowych Sky-Shop.pl

Funkcja nie dotyczy oczywiście tylko sprzedaży żywności - jest po prostu najchętniej wykorzystywana przez przedstawicieli tej branży. Możliwości w zakresie asortymentu są jednak nieograniczone. Co ważne, można ją stosować tylko do wybranych produktów.

Jak założyć sklep spożywczy online?

Aby założyć dziś sklep internetowy z żywnością, nie potrzebujesz umiejętności technicznych czy kilkumiesięcznego nakładu pracy. Oprogramowania działające w modelu SaaS, jak Sky-Shop, umożliwiają błyskawiczny start w e-commerce.

Co ważne, w Sky-Shop czekają na Ciebie rozwiązania, które wpisują się w realia handlu artykułami spożywczymi. Oprócz wspomnianej dostawy lokalnej, wprowadziliśmy funkcję parametru tekstowego, dzięki której klienci mogą personalizować opakowania zamawianych produktów. 

Przy zakładaniu internetowego sklepu spożywczego wiele zależy od tego, czy prowadzisz już sprzedaż stacjonarną, czy dopiero rozpoczynasz przygodę z handlem.

W każdym z tych przypadków, oprócz oprogramowania Sky-Shop.pl, powinieneś:

  • wykupić domenę dla sklepu internetowego,
  • wybrać produkty do sprzedaży (mogą to być Twoje własne, wprowadzone ręcznie do systemu lub pobrane automatycznie z hurtowni),
  • zdecydować się na kanały sprzedaży (np. sklep internetowy, Allegro).

Po założeniu konta w platformie musisz tylko dodać do sklepu produkty i dostosować jego wygląd do swoich preferencji - za pomocą intuicyjnego kreatora. Na tym etapie powinieneś również ograniczyć obszar dostaw wszystkich lub wybranych towarów - jeżeli zdecydujesz się korzystać z funkcji dostawy lokalnej.
Możesz testować platformę bezpłatnie przez 14 dni - bez żadnych zobowiązań. W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.!
 

23. kwiecień 2024 12:17