Downsizing produktów przez producentów to rozsądne podejście? "Nie spodziewałem się, że zobaczę mąkę 900 gramów" [DLA SUBSKRYBENTÓW]
Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia, wskazał, jakie czynniki będą kształtować polski rynek FMCG w 2023 r. Trendów i wyzwań, z którymi będzie mierzyć się sektor jest kilka, wybraliśmy te kluczowe.
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
Posiadasz subskrybcję? Zaloguj się.
-
Dostęp 30 dni19.99 zł - 30 dni
-
Prenumerata roczna WH Plus399.99 zł - 365 dni
- Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
- Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
- Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
- 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
- Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
- Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
- Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
- Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
2 komentarze
-
28.02.2023
Skrajne przegięcie z taką mąką. Zwłaszcza, że wiele przepisów bazuje na ilościach rzędu 250g albo 500g. Ograniczenie opakowania do 900g oznacza konieczność dokupienia drugiego w wielu sytuacjach, gdy normalnie nie byłoby to jeszcze koniecznie, a więc podwójny wydatek.
Szczyt chamstwa i tymi wałkami ktoś powinien się zająć i to szybko. Są jakieś granice, niby nic nowego, ale w Polsce w błyskawicznym tempie dochodzi do nadużyć. Za chwilę pojawi się pewnie cukier 785g, masło 150g, mleko 900ml, itd.
Totalna bezczelność i arogancja producentów i handlowców, jakaś zmowa chyba, bo ceny żywności są w Polsce często wyższe niż na zachodzie, więc o czym w ogóle mówimy?
I gdzie ta inflacja skoro polska waluta jest stabilna w koszyku walutowym? To jest świadome, perfidne windowanie cen i tworzenie kosztów, które w rzeczywistości nie istnieją, np. pszenica ostro staniała na rynkach światowych, tak samo znacznie staniał gaz. Nie ma żadnych racjonalnych powodów, żeby pompować ceny. Poza zachłannością tych którzy to robią. -
28.02.2023
Panie Szymonie,
Ile cen produktów jest, Pana zdaniem, w stanie zapamiętać przeciętny konsument? Moim zdaniem nie więcej niż 15-20. To zbyt mało by wygrać cenami regularnymi. Promocji trzeba robić jak najwięcej ale na tyle płytkich by nie przepalać budżetów. To na ich podstawie konsument uzna, że coś ma dobrą cenę i kupi.
A to, że w 2022 r był spadek udziału sprzedaży promo to raczej efekt trudnego wdrażania wysokich podwyżek cen w sieciach (blokowanie promo, duże różnice cen między sieciami). Tak to widzę
4