28.02.2023/13:06

Downsizing produktów przez producentów to rozsądne podejście? "Nie spodziewałem się, że zobaczę mąkę 900 gramów" [DLA SUBSKRYBENTÓW]

Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia, wskazał, jakie czynniki będą kształtować polski rynek FMCG w 2023 r. Trendów i wyzwań, z którymi będzie mierzyć się sektor jest kilka, wybraliśmy te kluczowe.

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Nickt 28.02.2023

    Skrajne przegięcie z taką mąką. Zwłaszcza, że wiele przepisów bazuje na ilościach rzędu 250g albo 500g. Ograniczenie opakowania do 900g oznacza konieczność dokupienia drugiego w wielu sytuacjach, gdy normalnie nie byłoby to jeszcze koniecznie, a więc podwójny wydatek.

    Szczyt chamstwa i tymi wałkami ktoś powinien się zająć i to szybko. Są jakieś granice, niby nic nowego, ale w Polsce w błyskawicznym tempie dochodzi do nadużyć. Za chwilę pojawi się pewnie cukier 785g, masło 150g, mleko 900ml, itd.

    Totalna bezczelność i arogancja producentów i handlowców, jakaś zmowa chyba, bo ceny żywności są w Polsce często wyższe niż na zachodzie, więc o czym w ogóle mówimy?

    I gdzie ta inflacja skoro polska waluta jest stabilna w koszyku walutowym? To jest świadome, perfidne windowanie cen i tworzenie kosztów, które w rzeczywistości nie istnieją, np. pszenica ostro staniała na rynkach światowych, tak samo znacznie staniał gaz. Nie ma żadnych racjonalnych powodów, żeby pompować ceny. Poza zachłannością tych którzy to robią.

  • PG 28.02.2023

    Panie Szymonie,
    Ile cen produktów jest, Pana zdaniem, w stanie zapamiętać przeciętny konsument? Moim zdaniem nie więcej niż 15-20. To zbyt mało by wygrać cenami regularnymi. Promocji trzeba robić jak najwięcej ale na tyle płytkich by nie przepalać budżetów. To na ich podstawie konsument uzna, że coś ma dobrą cenę i kupi.
    A to, że w 2022 r był spadek udziału sprzedaży promo to raczej efekt trudnego wdrażania wysokich podwyżek cen w sieciach (blokowanie promo, duże różnice cen między sieciami). Tak to widzę

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także