Downsizing produktów to już plaga. UOKiK ostrzega firmy przed wprowadzaniem konsumentów w błąd
Zmniejszanie gramatury produktów spożywczych przy zachowaniu dotychczasowych rozmiarów opakowania to w czasach galopującej inflacji powszechne zjawisko. Pozwala uniknąć lub przynajmniej ograniczyć podwyżki cen widocznych przy sklepowych półkach. Czy jednak producenci i sieci handlowe nie nadużywają tego triku, wykorzystując brak wiedzy lub spostrzegawczości klientów? Zapytaliśmy o to UOKiK.
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
Posiadasz subskrybcję? Zaloguj się.
-
Dostęp 30 dni19.99 zł - 30 dni
-
Prenumerata roczna WH Plus399.99 zł - 365 dni
- Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
- Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
- Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
- 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
- Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
- Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
- Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
- Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
1 komentarz
-
28.02.2023
No ale czego tak właściwie oczekujecie? Skoro downsizing jest legalny to co ten UOKiK ma wam powiedzieć? Bo grillujecie ten temat od jakiegoś czasu i nic z tego nie wynika. Przecież nikt nie nakaże producentowi że jego produkty mają mieć taką i taką wagę dokładnie.
4