18.05.2018/11:45

Dr. Oetker ze spadkiem sprzedaży w Niemczech

Znana na całym świecie firma oferująca m.in. proszek do pieczenia i mrożoną pizzę odnotowała spadek sprzedaży na swoim rodzimym rynku.

W 2017 r. sprzedaż Dr. Oetker w Niemczech spadła o prawie 2% do 726 mln euro. W tym samym czasie, sprzedaż zagraniczna wzrosła o 1,8% do 1,7 mld euro. Całkowita sprzedaż wzrosła nieznacznie do 2,43 mld euro w porównaniu do roku poprzedniego.

Rynek, na którym działa firma w Niemczech uważany jest za nasycony. Negatywny wpływ na sprzedaż miał kurs walut - utrzymująca się dewaluacja tureckiej liry i brytyjskiego funta. Traci również meksykańskie peso w stosunku do euro.

Dr. Oetker to przedsiębiorstwo wywodzące się z Niemiec, producent dodatków do pieczenia, ciast, środków żelujących, musli, deserów, zapiekanek, pizz mrożonych oraz jogurtów. Pierwsza fabryka w Polsce została otwarta w 1922 r., w Gdańsku-Oliwie. Obecnie w ofercie firmy znajduje się ponad 200 artykułów, produkowanych w trzech zakładach: w Gdańsku (produkty w proszku), w Łebczu (produkty mrożone) i Płocku (słodkie dekoracje).

Firma zatrudnia w Polsce ponad 750 osób i eksportuje produkty do 50 krajów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.