Drogerie wydają coraz więcej gazetek
Wiceliderem zestawienia jest sieć Blue (47 gazetek), a za nią Hebe (43 gazetki). Rossmann częściej niż inni operatorzy promuje kategorie, które wychodzą poza typowy asortyment drogerii. Taka oferta w gazetkach stanowi 9 proc. wobec 8 proc. w roku 2014. Hebe, które w 2014 roku na 7 proc. powierzchni pokazywało produkty pozadrogeryjne, w 2015 r. ograniczyło tę kategorię do 1 proc. Natomiast drogerie Blue przeznaczają zdecydowanie więcej miejsca niż konkurencja na detergenty (27 proc.) Niewiele gorsze pod tym względem są sieci: Jawa (26 proc.) i Laboo (19 proc.). Produkty marki własnej stanowią istotną część oferty promocyjnej sieci Rossmann, choć ich reprezentacja zmalała z 20 proc. w 2014 r. do 17 proc. w 2015 r. Gazetki promocyjne wydawane przez drogerie charakteryzują się najdłuższym średnim czasem obowiązywania oferty (ponad dwa tygodnie) w porównaniu z hipermarketami, supermarketami oraz dyskontami.
8