28.06.2020/09:26

Duże marki rozpoczynają bojkot Facebooka. Koniec z reklamami w serwisie Zuckerberga

Koncern Unilever, będący jednym z największych reklamodawców na świecie, poinformował o dołączeniu do grona firm, które zaprzestają kupna reklam na Facebooku. Podobnie uczynił producent słodyczy Hershey, a Coca-Cola na razie wstrzymała działania marketingowe na platformie Marka Zuckerberga na miesiąc.

Jak donosi "Business Insider", po informacjach o wycofaniu się kilku kluczowych reklamodawców z prowadzenia płatnych kampanii na Facebooku, wartość pakietu akcji należących do Zuckerberga w ciągu jednego dnia zmniejszyła się aż o 7,2 mld dolarów. W piątek akcje Facebooka utraciły 8,3 proc. wartości na giełdzie. Był to jeden z największych dniowych spadków w historii firmy.

"New York Times" wskazuje, że główną przyczyną bojkotu Facebooka przez wielkie marki są niewystarczające działania platformy na rzecz walki z dezinformacją i mową nienawiści. To temat szczególnie istotny w Stanach Zjednoczonych ze względu na zbliżające się wybory prezydenckie (zaplanowane na jesień).

Wstrzymanie działań reklamowych na Facebooku zapowiadają także inne marki, spoza grona producentów żywności i wyrobów FMCG. Na podobny krok zdecydowały się m.in. Honda America, Birchbox, Levi Strauss & Company, Lululemon, Verizon i The North Face. Lista rośnie niemal z dnia na dzień.

Według "NYT", Facebook ma aktualnie 8 mln reklamodawców.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.