21.11.2017 / 13:17
StoryEditor

Dwóch na trzech polskich konsumentów nie wie, czym jest Black Friday

Niemal 2/3 polskich konsumentów twierdzi, że nie spotkało się wcześniej z określeniem Black Friday czy Czarny Piątek. Stąd też ponad 60 proc. z nich nie planuje skorzystać w tym roku z wyprzedaży z okazji zbliżającego się Czarnego Piątku - wynika z badania GfK. Instytut zauważa, że w ubiegłym roku jedynie 12 proc. nabywców dokonało  zakupu jakiegokolwiek produktu w promocji z tej okazji.

Jak podaje GfK, gdyby jednak polscy nabywcy mieli skorzystać z wyprzedaży z okazji Czarnego Piątku, najbardziej atrakcyjne byłyby dla nich promocje na odzież, buty i bieliznę (4...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.10.2025 / 09:30
StoryEditor
System kaucyjny w zasadzie nie działa, a skorzystał już z niego co ósmy konsument. Jak to możliwe?
Delikatesy Centrum testują w sklepach butelkomaty, fot. Grupa Eurocash

System kaucyjny w Polsce ruszył 1 października br. Na rynku nie ma butelek, które można byłoby zwrócić i odebrać kaucję. Kilka dni temu pierwszy (nagłośniony) zwrot kaucji został wykonany przez sieć Lidl, ale większość sieci czeka w gotowości i sygnalizuje, że opakowania pojawią się na przełomie października i listopada, a nawet później, wraz z wyczerpującymi się zapasami w magazynach. Mimo to, najnowsze badanie UCE Research ujawnia zaskakujący trend: aż co ósmy z naszych rodaków korzystał już z systemu kaucyjnego, który funkcjonuje jedynie teoretycznie. Jak to możliwe?

Wyjaśnienie tego fenomenu jest stosunkowo proste warto przyjrzeć się na początku wynikom badania zrealizowanego przez UCE Research i Shopfully. Z analizy UCE Research i Sho...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.10.2025 / 09:52
StoryEditor
Właściciel Biedronki rośnie w siłę. Jerónimo Martins przejmuje owocowego giganta
Właściciel Biedronki rośnie w siłę. Jerónimo Martins przejmuje owocowego giganta Luís Vicente (fot. Canva + Biedronka)

Grupa Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka, przejęmuje portugalską firmę Luís Vicente – jednego z większych producentów owoców i warzyw w Europie. Oznacza to, że sieć detaliczna coraz mocniej rozwija działalność w segmencie produkcji rolno-spożywczej.

W artykule przeczytasz:

  • Jerónimo Martins przejmuje Luís Vicente, producenta owoców i warzyw
  • Właściciel Biedronki coraz bardziej wchodzi w produkcję rolno-spożywczą
  • Pogłębianie integracji między Jerónimo Martins i Luís Vicente
  • Sprzedaż Luís Vicente to element nowej strategii NuviGroup
  • ​Przejęcie Luís Vicente przez Jerónimo Martins jeszcze nie jest przesądzone

Jerónimo Martins przejmuje Luís Vicente, producenta owoców i warzyw

Grupa Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka w Polsce i sieci supermarketów Pingo Doce w Portugalii potwierdziła portugalskim mediom, że przejmuje firmę Luís Vicente. Jest to ogromny producent owoców i warzyw, który do tej pory należał do holding NuviGroup.

Jak na razie obie strony nie podały jaka będzie wartość tej transakcji.

Właściciel Biedronki coraz bardziej wchodzi w produkcję rolno-spożywczą

Właściciel Biedronki konsekwentnie wzmacnia ekspansję w segmencie produkcji rolno-spożywczej. Formalnie Luís Vicente zostanie przejęty przez spółkę Jerónimo Martins Agroalimentar (JMA). Jest to firma, która specjalizuje się w produkcji rolniczej.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24. październik 2025 10:34