19.12.2016/23:22

Dynamika sprzedaży detalicznej w listopadzie 2016 r.

W listopadzie br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku o 7,4% (wobec wzrostu o 4,6% przed miesiącem oraz o 5,7% w listopadzie ub. roku). W porównaniu z październikiem br. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 3,4% (wobec spadku przed rokiem o 5,9%).

Sprzedaż  detaliczna  w  cenach  stałych  w  listopadzie  br.  była  wyższa  w  skali  roku w większości grup. Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem najwyższy wzrost  zaobserwowano  w  grupie  podmiotów  handlujących  żywnością,  napojami  i wyrobami tytoniowymi  (o  13,0%  wobec  spadku  o 3,3%  przed  rokiem), jednak  wzrost  ten  częściowo  był spowodowany zmianami organizacyjnymi przedsiębiorstw, jakie miały miejsce w ubiegłym roku.

Mniejszą  sprzedaż  w  skali  roku  wykazały  jednostki  zaklasyfikowane  do grupowania  „pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach” (o 2,7% wobec wzrostu o 21,1% przed rokiem), co również było związane ze zmianami organizacyjnymi w ubiegłym roku oraz „pozostałe” (o 0,6% wobec spadku o 6,9% przed rokiem). W grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem wysoki wzrost odnotowano w podmiotach zajmujących się sprzedażą tekstyliów, odzieży i obuwia (o 16,0%).

W okresie styczeń – listopad br. wzrost sprzedaży detalicznej w skali roku wyniósł 5,6% (wobec wzrostu o 3,4% w 2015 r.).

Dane GUS dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.