08.11.2016/17:26

Dyrektor PFPŻ na Kongresie Słodycze 2016: Potrzebna jest długofalowa strategia eksportowa

O tym, co i jak mamy promować na świecie dyskutujemy już od wielu lat. Jednak spektakularnych efektów w przypadku sektora rolno-spożywczego wciąż nie ma. To pokazuje pewien rozdźwięk między teorią a praktyką – powiedział na Kongresie Słodycze 2016 Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ).

Zdaniem eksperta wszystkie kraje, które odnoszą sukcesy na międzynarodowym rynku żywności, działają na bazie strategii długoterminowych, zaplanowanych na 15-20 lat, obejmujących wszystkie elementy łańcucha produkcji „od pola do stołu”. - To nie są strategie „od wyborów do wyborów” – zaznaczył Andrzej Gantner. – Można powiedzieć, że najlepiej byłoby, gdyby rządzący w ogóle nic nie robili, tylko zostawili rynek w spokoju, ale to też nie jest do końca prawda – dodał.

Dyrektor PFPŻ przypomniał również, że Polacy nie są pierwszymi ludźmi na tej planecie, którzy postanowili coś eksportować. Możemy zatem czerpać z doświadczeń innych państw, którym udało się wykreować silne marki. Poza tym, jak wskazuje Gantner, abyśmy mogli dalej rozwijać eksport, musimy zrobić porządek z rynkiem surowców w Polsce, a także sprawić, by koszty działalności firm spadły. - Koszty są za wysokie z powodu zbyt dużego obłożenia fiskalnego przez państwo – ocenia Gantner.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.