20.09.2018/21:46

Dyskonty Jack’s. Jak wygląda broń Tesco na Lidla i Aldiego? [ZOBACZ ZDJĘCIA]

Tesco uruchomiło pierwsze dwa dyskonty pod szyldem Jack's. To ma być broń brytyjskiego operatora, która ma mu pomóc w starciu z Lidlem i Aldim, które systematycznie zwiększają udziały w brytyjskim rynku detalicznym. Czy Jack’s będzie sukcesem, czy niewypałem?

Sklepy Jack's mają oferować swoim klientom „smaczne jedzenie w najniższych możliwych cenach”. 80 proc. produktów spożywczych z oferty sieci ma pochodzić z upraw i hodowli brytyjskich lub być produkcji brytyjskiej. W sieci dostępne będą produkty marki własnej, która również nazywać się będzie Jack's i będzie stanowić ok. 70 proc. oferty sklepu. Będzie również wybór znanych marek spożywczych. Poza artykułami spożywczymi w sklepach Jack's znaleźć będzie można asortyment ogólnoprzemysłowy, dostępny na zasadzie „do wyczerpania zapasów”. W sumie na ok. 1300 mkw. powierzchni klienci będą mogli znaleźć ok. 2600 SKU.

Sieć będzie działać w modelu niskokosztowym, z możliwie najniższymi cenami, uproszczoną ofertą asortymentową, bez zbędnych uzupełnień.

W ciągu sześciu miesięcy Tesco uruchomi na Wyspach 10-15 dyskontów Jack's. Pierwsze dwa ruszyły– 20 września – w miejscowościach Chatteris i Immingham. Zlokalizowane zostaną w dotychczas niewykorzystanych przestrzeniach w obiektach należących do Tesco. Pozostałe placówki uruchamiane będą – w zależności od sytuacji lokalnej – w zupełnie nowych lokalizacjach lub w miejscach przylegających do istniejących sklepów Tesco. W nielicznych przypadkach istniejące formaty Tesco zostaną przekształcone w dyskonty Jack's.

Dave Lewis, prezes Tesco oficjalnie potwierdził, że nowy format dyskontowy Jack's został nazwany imieniem założyciela sieci Jacka Cohena. Inauguracja sieci jest częścią obchodów 100-lecia istnienia firmy.

Sieć Tesco zarządza w Polsce siecią blisko 400 hiper- i supermarketów. W chwili obecnej nic nie wiadomo nt. ewentualnego przeniesienia dyskontów Jack’s na inne rynki, np. do Polski gdzie mógłby on pomóc w walce konkurencyjnej z Biedronką, Lidlem, czy Netto.

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ TAKŻE:

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • Xyz 22.09.2018

    Popatrzcie na zdjęcia klientów- zlot meneli.

  • Ble 22.09.2018

    Te piękne brytyjki... w Anglii mężczyzna powinni dawać dodatek do pensji szkodliwe z tytułu brzydoty ich kobiet

  • Praktyk 22.09.2018

    Nie tedy droga. Zwyciężyć z liderem upodabniając sie do niego? To sie nikomu nie Udalo. Klient moze wybrac oryginalnego Lidla albo “podrobke”... ciekawe co wybierze.

  • klient tesco 20.09.2018

    koncept private label już się skończył. Dyskonty mogą przetrwać ale muszą przestać wystawiać towary no name

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.