25.12.2021 / 17:39
StoryEditor

Biedronka, Lidl, Netto i Aldi mają większe udziały w rynku detalicznym niż sklepy małoformatowe. To kolejna ważna zmiana

Sklep dyskontowy sieci Action (Action)
Według danych firmy Nielsen po III kw. br. cztery sieci dyskontowe, czyli Biedronka, Netto, Aldi i Lidl wyprzedziły na polskim rynku detalicznym pod względem udziałów rynkowych małoformatowy kanał dystrybucji. Ostatnie miesiące przyniosły bardzo dynamiczny wzrost udziałów dyskonterów w handlu żywnością, sklepom tego rodzaju sprzyjały rynkowe trendy – klienci szukają niskich cen, a jednocześnie odwiedzają mniejszą liczbę sklepów, chcąc ze względów wygody i bezpieczeństwa kupić wszystko w jednym miejscu.

Jednocześnie operatorzy dyskontowi pomagają wymienionym trendom mocno inwestując w kampanie promocyjne i rabatowe, które mają zachęcać Polaków do odwiedzania ich sklepów. Według...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

wiadomoscihandlowe.pl
23.12.2025 / 13:32
StoryEditor
Pełczyńska-Nałęcz chce wyższej akcyzy za alkohol. O co chodzi ze złotówką za złotówkę?
Wyższa akcyza wróci do Sejmu po Nowym Roku. ”Wprowadzimy zasadę złotówka za złotówkę” (fot. X.com/Kpelczynska + Canva)

Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz, minister funduszy i polityki regionalnej, zapowiada, że jej ugrupowanie wróci do pomysłu podwyższenia akcyzy za alkohol. – Po Nowym Roku złożymy projekt ustawy – deklaruje. W projekcie Polski 2050 mają znaleźć się zapisy odpowiadające na postulaty prezydenta.

W artykule przeczytasz:

  • Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz: Nie rozumiem, dlaczego prezydent zawetował podwyższenie akcyzy od alkoholu
  • Nowa ustawa podwyższająca akcyzę na alkohol już „po Nowym Roku”
  • Projekt podwyższeni akcyzy za alkohol z zasadą „złotówka za złotówkę”
  • Sejm przyjął ustawę o wyższej akcyzie na alkohol, prezydent ją zawetował

Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz: Nie rozumiem, dlaczego prezydent zawetował podwyższenie akcyzy od alkoholu

We wtorek 23 grudnia 2025 roku Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz, minister funduszy i polityki regionalnej podczas audycji „Gość Radia Zet” zapowiedziała, że posłowie Polski 2050 złożą projekt ustawy wprowadzającej wyższą akcyzę za alkohol. Pani minister skrytykowała przy okazji prezydenta Karola Nawrockiego za niedawne weto do ustawy podnoszącej akcyzę na alkohol.

– Nie rozumiem, dlaczego pan prezydent zawetował podwyższenie akcyzy od alkoholu. Pan prezydent jednocześnie mówi, że potrzeba więcej pieniędzy w budżecie, a równocześnie nie wskazuje skąd je wziąć i wetuje podniesienie akcyzy – mówiła polityczka.

Nowa ustawa podwyższająca akcyzę na alkohol już „po Nowym Roku”

Jedna z liderek ugrupowania Polska 2050 zapowiedziała jednocześnie, że wkrótce do Sejmu trafi poselski projekt ustawy zwiększającej akcyzę na alkohol.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 69% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.12.2025 / 11:54
StoryEditor
Polski rynek dóbr luksusowych rośnie mimo globalnego spadku sprzedaży. Czemu radzi sobie tak dobrze?
(fot. Shutterstock)

Globalny rynek dóbr luksusowych przechodzi wyraźne spowolnienie po latach dynamicznych wzrostów, a wielu producentów mierzy się z efektem zmęczenia klientów agresywnymi podwyżkami cen. Polska, wbrew światowym tendencjom, utrzymuje stabilne tempo ekspansji i przyciąga nowe inwestycje. Co sprawia, że krajowy rynek wyróżnia się na tle międzynarodowej stagnacji?

Według danych Euromonitor International światowy rynek luksusu wyhamowuje, a rok 2024 przyniósł pierwsze od czasów pandemii spadki sprzedaży w większości kategorii. Z wyjątkiem ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24. grudzień 2025 14:39