12.06.2019/10:16

Dyskonty najpopularniejszym formatem sklepowym w Polsce. Najnowsze badanie zwyczajów zakupowych Polaków

Polacy zakupy najczęściej robią w dyskontach. Format rozwijany przez sieci Biedronka, Lidl, Netto i Aldi cieszy się olbrzymią popularnością niezależnie od regionu kraju - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez GfK.

Wyniki badania opisuje środowy "Dziennik Gazeta Prawna". Analiza uwzględniła trzy regiony kraju: północny (woj. zachodniopomorskie i pomorskie), centrum (woj. mazowieckie i świętokrzyskie) oraz południowy (woj. śląskie oraz opolskie).

We wszystkich przeanalizowanych obszarach najpopularniejsze okazały się dyskonty (podaż od 30 proc. w centrum do 40 proc. na północy). Drugie miejsce zajęły sklepy małoformatowe (22-26 proc.), a na trzecim w zależności od regionu znalazły się albo hipermarkety (13-16 proc.), albo supermarkety (12-16 proc.).

GfK sprawdziło, jak wygląda zawartość koszyka zakupowego Polaków we wspomnianych regionach. W większości kategorii produktowych różnice były minimalne. Jednak alkohol i papierosy stanowiły jedynie 7,4 proc. zawartości koszyka zakupowego mieszkańca centrum Polski, a aż 9,4 proc. koszyka mieszkańca północy kraju. W kolei słodycze stanowiły 8,6 proc. zakupów na północy, a 9,2 proc. na południu Polski.

Spore dysproporcje między poszczególnymi regionami kraju widoczne są w statystyce uwzględniającej udział wartościowy zakupów przez internet. W centrum Polski jest to rekordowe 1,4 proc., z kolei na południu i północy - po 0,8 proc.

W centrum kraju Polacy kupują też najwięcej produktów markowych (83 proc. wobec 79,2 proc. na północy). Tym samym najrzadziej sięgają po produkty marki własnej sieci handlowych (17 proc., a na północy 20,8 proc.).

Czytaj więcej w "DGP".

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.