09.02.2021/10:06

E-commerce B2B rośnie w siłę w czasach pandemii

W sektorze B2B ponad 80 proc. firm prowadzi sprzedaż online, ale tylko co piąta generuje w ten sposób ponad 10 proc. sprzedaży. Dzięki pandemii powoli się to zmienia.

Dla 79 proc. sprzedawców B2B online stanowi mniej niż jedną dziesiątą obrotów – wynika z raportu Unity Group, którego wyniki opublikowała „Rzeczpospolita”. Dla 44 proc. ankietowanych ten kanał sprzedaży odpowiada jedynie za 1–5 proc. przychodów.

– B2B powoli zaczyna adaptować trendy rozwinięte przez B2C, a siłą napędową całego procesu są szybko przebiegające zmiany potrzeb klientów. Obserwujemy ten trend od ponad dziesięciu lat, ale od zeszłego roku on bardzo dynamicznie przyspieszył, ponieważ od czasu wybuchu pandemii kanał online był dla wielu firm jedyną możliwością prowadzenia sprzedaży – mówi Grzegorz Rudno-Rudziński, partner zarządzający Unity Group, cytowany przez „Rzeczpospolitą”.

Z badania przeprowadzonego wspólnie z CubeResearch wynika także, że głównym motywem przeprowadzania cyfrowej transformacji w firmie jest podniesienie efektywności jej działań, ale pandemię wymieniło tylko 26 proc. ankietowanych. 

Mimo wszystko coraz więcej firm decyduje się na zakupy w sieci jako szybsze i łatwiejsze. Jest więc po co walczyć o klienta, bo zakupy firmowe mogą być w tym roku warte ok. 340 mld zł.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także