15.07.2020/08:09

E-commerce z największą górką na przełomie kwietnia i maja

Jak wynika z raportu „Monitoring gospodarki cyfrowej”, przygotowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny wskazują, że pod koniec kwietnia liczba sklepów internetowych rosła w Polsce średnio o 1,4 proc.

Dane jednoznacznie wskazują, że kwiecień był miesiącem szczytowej popularności e-zakupów. Z danych GUS wynika, że blisko 2/3 sprzedaży w takich kategoriach jak tekstylia, odbywało się właśnie w tym kanale, a książki i prasę kupowało w ten sposób 40 proc. osób. W kwietniu udział sprzedaży online w całości sprzedaży detalicznej wyniósł 11,9 proc., w kwietniu spadł on do poziomu 9,1 proc.

W raporcie przywołano również dane Izby Gospodarki Elektronicznej, które , które wskazują na wzrost o 11 pp liczby Internautów kupujących przez Internet – do 73 proc. Częściej kupujemy też produkty niespożywcze. W maju deklarowało tak 28 proc. konsumentów, a przed pandemią 11 proc.

Autorzy raportu, powołując się na dane GUS, zaznaczają, że przed wybuchem pandemii przez internet kupowało 53,9 proc badanych, czyli 66 proc. internautów. W innych krajach europejskich ten wskaźnik był o wiele wyższy i wynosił ok. 80 proc.

Eksperci podkreślają również, że w najbliższym czasie należy spodziewać się spadku wartości i popularności sektora e-commerce, ale nie będzie to powrót do tego, co było przed pandemią, ponieważ wiele sklepów będzie musiał wdrożyć model zakupów wielokanałowych, co przełoży się na zwiększoną popularność e-commerce.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.