05.08.2020/08:12

E-grocery zostanie z nami na dłużej

Zamawianie produktów spożywczych to jeden ze zwyczajów zakupowych online, który Polacy zaadoptowali w czasie kwarantanny, wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy DS Smith. Jednym z czynników, które wpływają na sukces sprzedawcy i gwarantują pozytywne doświadczenie konsumenta, jest właściwe opakowanie.

Wnioski z najnowszego sondażu DS Smith, wiodącego dostawcy opakowań dla e‑commerce w Europie, pokazały, że pandemia stała się katalizatorem zmiany zwyczajów zakupowych Polaków, a zainteresowanie zakupami online w czasie lockdownu nie było jedynie chwilową zachcianką. 68 proc. Polaków twierdzi, że w czasie pandemii koronawirusa robiło więcej zakupów w internecie, a ponad 91 proc. deklaruje, że w dobie post-covidowej nadal będzie kupować tyle samo lub nawet więcej.

Jedną z kategorii, w której wzrosła sprzedaż online, są artykuły spożywcze. 43 proc. Polaków kupowało ich więcej w czasie pandemii, a aż 64 proc. ma zamiar kontynuować ten trend w takim samym lub większym stopniu także w dobie post-covid. W sektorze e-grocery zaobserwowano wzrost wysyłek powyżej 70 proc., a DS Smith zanotował 100-procentowy wzrost popytu na opakowania na żywność.

W czasach przed-covidowych zakupy spożywcze online cieszyły się umiarkowanym zainteresowaniem klientów – głównie ze względu na niską marżę i złożoność operacyjną, jak i brak przekonania konsumentów ze względu na wyższe ceny i długi czas oczekiwania na realizację zamówienia. Wiele firm do tej pory nie prowadziło sprzedaży w sieci lub zaczynało ją dopiero testować. Pandemia koronawirusa znacząco zmieniła potrzeby i oczekiwania konsumentów, a branża spożywcza stanęła przed wyzwaniem szybkiego dopasowania się do nowej rzeczywistości.

Wszystko wskazuje na to, że e-grocery zostanie z nami na dłużej. Aby osiągnąć doskonałość operacyjną i logistyczną, sprzedawcom są potrzebne odpowiednie opakowania. W zależności od modelu dostawy – Click&Collect, Click&Deliver, obsługi przez dedykowanych szoperów, wysyłki kurierem lub do paczkomatu czy lodówkomatu – należy wybrać takie rozwiązanie, które usprawni proces pakowania, dostawy, magazynowania i przede wszystkim wpłynie na pozytywne doświadczenia klienta – powiedział Mariusz Siwecki, Business Development Manager E-Commerce & Retail, DS Smith Polska.

Każde z rozwiązań opakowaniowych proponowanych przez DS Smith w ramach oferty „opakowania e-grocery” spełnia podstawowe funkcje, tj. daje możliwość komunikacji marki na opakowaniu, pozwala na łatwe przechowywanie spakowanych zestawów na płasko, a przy tym ma ograniczony wpływ na środowisko. Jednak w przypadku konkretnych modeli dostawy opakowania muszą spełniać specyficzne funkcje. Podczas realizacji usług przez szopera rozmiar opakowania musi być dopasowany do torby kuriera. Opakowania wykorzystywane w dostawach Click&Deliver powinny być dopasowane do wózka sklepowego i dostosowane do operacji magazynowych tak, by były łatwe i szybkie do złożenia. Natomiast w przypadku opakowań przeznaczonych do lodówkomatu kluczowe są wentylacja i odporność na niską temperaturę.

Mając na uwadze drugą falę pandemii prognozowaną na jesień, a nauczeni doświadczeniem z kilku ostatnich miesięcy, możemy wykorzystać obecny czas na poprawę jakości rozwiązań produktowych. Cele są dwa: wygoda dla sprzedawców i magazynierów oraz bezpieczeństwo i pozytywne doświadczenie konsumenta.

(fot. materiały partnera)
Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Mirek 05.08.2020

    Do firmy sponsorującej materiał. Skoro wydajecie kasę na materiały promocyjne to jeszcze sprawdzajcie formularze kontaktowe z własnej strony, bo nie raczyliście mi nawet na niego odpowiedzieć....

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także