10.10.2013/09:59

E.Leclerc chce zrekompensować spadki sprzedaży markami własnymi

W drugim kw. br. sprzedaż produktów FMCG spadła zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Jean-Philippe Marge, prezes E.Leclerc Polska, zdradził, że sieć najprawdopodobniej zamknie ten rok finansowy na zero, a jej celem jest obrona posiadanej pozycji na rynku – o wzrostach pomyśli dopiero w przyszłym roku – pisze „Puls Biznesu”.

Jedną z dróg do poprawy wyników ma być rozwój marek własnych, dających lepsze marże. Od 2009 roku produkty private labels notują corocznie dwucyfrowe wzrosty sprzedaży i obecnie stanowią około 10 proc. asortymentu sprzedawanego w E.Leclerc, ale to wciąż cztery razy mniej niż w sklepach sieci w Europie Zachodniej. Obecnie sieć w Polsce oferuje około 2000 produktów pod markami własnymi. E.Leclerc chce inwestować również w poszerzenie asortymentu niszowego – m.in. produktów ekologicznych i bezglutenowych. Szansą są też produkty regionalne – wędliny oraz nabiał. W najbliższych miesiącach E.Leclerc otworzy w Polsce trzy placówki – w Szczecinie, Nowym Sączu i Kaliszu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.