12.02.2020/19:07

E.Leclerc: Jesteśmy liderem we Francji. Nasza strategia gwarantuje dalsze solidne wzrosty

W 2019 r. E. Leclerc konsoliduje strategię sprzedaży i zapowiada solidne wzrosty przez najbliższe trzy lata. W minionym roku sieć zwiększyła udziały w rynku o 0,4 pproc.

Obroty francuskiej sieci E.Leclerc na rynku domowym wzrosły o prawie 3 proc., do kwoty 48,2 mld euro brutto. Mimo trudnej sytuacji rynkowej i wielu przeciwności, sieć zwiększyła udziały w lokalnym rynku o 0,4 pproc., do 21,6 proc.

Liczba klientów wzrosła o ponad 350 tys., do 18 mln rocznie. Co ważne, w czasach zmierzchu hipermarketów Leclerc aż 54,8 proc. wzrostów sprzedaży zawdzięcza placówkom wielkopowierzchniowym.

Niejako wbrew trendom, Leclerc ma szerszy asortyment od konkurencji, zarówno w przypadku artykułów spożywczych, jak i non-food, przy czym stale rozszerza ofertę. Strategia sieci polega na współpracy z lokalnymi dostawcami – ponad 12 tys. kontraktów zostało zawartych na dostawy od producentów zlokalizowanych w odległości poniżej 100 km od marketów sieci.

W drugiej połowie 2020 r. grupa uruchomi zunifikowany portal z ofertą komercyjną, obejmującą rozszerzony asortyment produktów non-food, takich jak multimedia, kultura czy majsterkowanie. Sieć stawia także na usługi, takie jak wynajem pojazdów osobowych i użytkowych, biura podróży czy salony optyczne.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.