18.10.2016/11:26

E.Leclerc przyspiesza z ekspansją. Sieć otworzy 45 sklep w Polsce

W 2016 r. E.Leclerc uruchomi w Polsce dwa nowe sklepy hipermarket w Mielcu oraz supermarket w Tarnowie. To początek nowego otwarcia w rozwoju sieci na rynku, która ma doprowadzić w perspektywie 5 lat do podwojenia skali biznesu w Polsce.

Krzysztof Gajewski, dyrektor hipermarketu E.Leclerc Bielany i rzecznik prasowy Grupy E.Leclerc w Polsce powiedział serwisowi wiadomoscihandlowe.pl, że Grupa E.Leclerc podtrzymuje plany podwojenia skali biznesu na polskim rynku. – Chcemy rozwijać się organicznie, a także poprzez współpracę z potencjalnymi partnerami – mówi tłumaczy Krzysztof Gajewski.

Przypomnijmy, że w 2015 r. Grupa E.Leclerc zapowiedziała przyspieszenie rozwoju i umocnienie pozycji na polskim rynku. Michel-Édouard Leclerc, prezes Grupy E.Leclerc mówił, że w ciągu najbliższych 5 lat firma chce podwoić skalę działalności w Polsce (do ok. 90 sklepów – red.) . Firma zapowiadała rozwój organiczny, a także poprzez przejęcia i przyłączanie niezależnych sklepów.

Pochodząca z Francji sieć E.Leclerc otworzy pod koniec 2016 roku swój 45 sklep. - W listopadzie 2016 r. uruchomimy nowy hipermarket i centrum handlowe w Mielcu. W tym roku w Tarnowie ruszy supermarket, który otworzy nasz nowy partner. Co ważne, ten sam partner chce otworzyć drugi sklep pod naszym szyldem w 2017 r. – wylicza przedstawiciel sieci E.Leclerc.

Jednocześnie E.Leclerc pracuje nad rozwojem sklepów franczyzowych. Operator poszukuje nowych franczyzobiorców / partnerów, którzy chcieliby rozwijać sklepy pod szyldem E.Leclerc w całej Polsce. - W E.Leclerc wszystkie spółki współdecydują o rozwoju Stowarzyszenia, dlatego jest to bardziej system partnerski niż franczyzowy - mówił pod czas Targi Franczyza 2016 Krzysztof Gajewski z sieci E.Leclerc.

I dodaje: – Choć centrala gwarantuje przedsiębiorcom niezbędne know-how, stałe dostawy z bogatej palety produktowej, niezbędne wsparcie logistyczne i marketingowe, to każda ze stowarzyszonych spółek ma realny wpływ na strategię firmy, a także może samodzielnie dobierać dostawców i negocjować kontrakty, dzięki czemu nasze sklepy doskonale dopasowują się do regionalnej specyfiki i stale urozmaicają swoją ofertę.

Obecnie E.Leclerc zatrudnia w Polsce 4700 pracowników  i ma 43 sklepach znajdujących się w 39 miastach na terenie 16 województw. Strategia biznesowa Stowarzyszenia E.Leclerc opiera się na trzech podstawowych filarach: rozwój sklepów już istniejących, zrzeszanie niezależnych partnerów, oraz na zewnętrznym rozwoju.  E.Leclerc sukcesywnie się rozwija, zdobywając coraz większy udział w rynku.  W roku 2015 sieć E.Leclerc osiągnęła obroty w wysokości 2,727 mld zł.

Krzysztof Gajewski, dyrektor hipermarketu E.Leclerc Bielany i rzecznik prasowy Grupy E.Leclerc w Polsce

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.