26.11.2020/16:05

E.Leclerc Polska wprowadza do sklepów produkty marki własnej z certyfikatem Fairtrade [LISTA]

Kawa, kakao oraz czekolady – to tylko część produktów sygnowanych logiem Fairtrade, które można kupić obecnie w sieci supermarketów E.Leclerc w Polsce. Operator chce w przyszłym roku dalej rozwijać ofertę marki własnej Bio Village sygnowanej certyfikatem sprawiedliwego handlu.

Obecnie w polskich sklepach sieci E.Leclerc można kupić osiem produktów marki własnej Bio Village z logo Fairtrade. Tyle samo oferują ich aktualnie sklepy sieci we Francji. W przyszłym roku operator planuje wprowadzić na półki jeszcze jeden produkt, a dokładnie kawę mieloną (100% Arabica z Peru 250g).

Sieć E.Leclerc stopniowo poszerza gamę produktów ekologicznych, które  zapewniają wyjątkowy smak oraz cenne wartości odżywcze. Są one oznaczane m.in. za pomocą zielonego listka na opakowaniu – unijnego symbolu rolnictwa ekologicznego. Hipermarkety E.Leclerc na bieżąco współpracują także z lokalnymi dostawcami, wspierając w ten sposób gospodarkę danego regionu.

Lista produktów FairTrade dostępnych w sklepach sieci E.Leclerc:

2020 r.

- Czekolada gorzka ze skórką pomarańczy 100g

- Czekolada gorzka z kawałkami migdałów 100g

- Kapsułki do ekspresu Honduras 10 szt

- Kapsułki do ekspresu Etiopia 10 szt

- Kapsułki do ekspresu bezkofeinowe 10 szt

- Patyczki higieniczne 200szt.

- Płatki kosmetyczne kwadratowe 40 szt

- Płatki kosmetyczne 70 szt

2021 r.

- Kawa mielona 100% Arabica z Peru 250g

E.Leclerc działa w Polsce od 1995. To grupa niezależnych przedsiębiorców, którzy w sposób autonomiczny zarządzają własnymi firmami, współpracują z regionalnymi producentami. Obecnie E.Leclerc zatrudnia ponad 5000 pracowników w 46 sklepach znajdujących się w 41 miastach na terenie 15 województw. W roku 2018 E.Leclerc osiągnął obroty w wysokości 2,91 mld złotych.

Fundacja „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” - Fairtrade Polska jest ogólnopolską organizacją non-profit, która została powołana do życia w 2013 roku. Wśród założycieli Koalicji są m.in. Polska Zielona Sieć, jej organizacje członkowskie oraz Polska Akcja Humanitarna - jedna z najbardziej znanych polskich organizacji pozarządowych, a także inne podmioty ekonomii społecznej (małe przedsiębiorstwa Fair Trade). Wizją i celem działania organizacji jest świat oparty na zasadach uczciwości w handlu i zrównoważonym rozwoju, które pozwalają producentom zabezpieczyć swoje źródła utrzymania i wykorzystać swój potencjał, poprzez wspieranie zmarginalizowanych producentów i drobnych rolników. Misją organizacji jest także podnoszenie świadomości Sprawiedliwego Handlu, edukację interesariuszy w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnej konsumpcji, a także wspieranie inicjatyw skutkujących zwiększeniem dostępności produktów Fair Trade / Fairtrade w Polsce.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Fulda 27.11.2020

    Wogle tego nie potrzebuje jako konsument. Potrzebuje zeby było tanio i dobrze. A czy fair traid czy nie to mnie nie inestersuje.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także