17.02.2021/10:28

E.Leclerc z nową strategią dla oferty marki własnej. Fundamentem zrównoważony rozwój i ekologia

Zróżnicowana dieta, setki dań które można przygotować na bazie produktów dostępnych w sklepach E.Leclerc, promocja polskich produktów, nacisk na ekologię, minimalizowanie użycia oleju palmowego, czy wycofanie z oferty jaj z chowu klatkowego – to tylko część elementów  strategii, którą marka realizuje na polskim rynku.

E.Leclerc w swoich zobowiązaniach kładzie nacisk na kilka elementów. Wśród nich znajdują się między innymi kwestie związane z ograniczeniem użycia oleju palmowego, promowaniem ekologicznych artykułów spożywczych oraz chemicznych, ograniczeniem liczby dodatków stosowanych w żywności, obniżaniem negatywnego wpływu opakowań na środowisko czy dbałością o dobrostan kur. Efektem tych działań jest między innymi rezygnacja ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego na rzecz tych pozyskiwanych z wolnego wybiegu i chowu ściółkowego.

Istotnym aspektem działalności marki w Polsce jest także promowanie polskich produktów. W porównaniu z 2019 rokiem na sklepowych półkach E.Leclerc pojawiło się ponad 20 proc. więcej towarów z logo „Produkt polski”. W gronie wzrostów znajduje się także wzrost sprzedaży Wiodącej Marki Bio Village – w 2020 roku klienci sięgali po jej produkty 23 proc. częściej niż rok wcześniej.

Klientom poszukującym rozwiązań ekologicznych – zarówno spożywczych, jak i chemicznych – marka proponuje zapoznanie się z ofertą certyfikowanych produktów Bio Village oraz Uni Vert, dostępnych tylko w sklepach E.Leclerc. Wspieranie dobrych praktyk w tym zakresie wyraża się między innymi ciągłym wzbogaceniem gamy produktów ekologicznych. Już dziś klienci mogą wybierać spośród  ponad 250 produktów z logo Bio Village oraz  25 produktów z logo Uni Vert.

Jednocześnie sieć che znacznie mocniej zaangażować się w promowanie zdrowego stylu życia i diety uruchamiająć projekt kulinarny (www.leclerc.pl/przepisy) we współpracy z Blogerami Kulinarnymi. Do dyspozycji użytkowników jest ponad 120 pomysłów, dzięki którym ich dieta będzie smaczna, zdrowa i zróżnicowana. Do ich przygotowania klienci będą mogli wykorzystać owoce, warzywa i inne półprodukty dostarczane codziennie do sklepów przez setki dostawców. W tym gronie są również lokalni producenci, którzy najlepiej znają charakterystykę regionu i potrzeby mieszkańców.

Strategia sieci E.Leclerc w obszarze produktów private label opiera się na 9 głównych założeniach. Na pierwszym miejscu jest (1) dbałość o zróżnicowaną dietę klientów, kolejne to (2) graniczenie liczby dodatków stosowanych w żywności, (3) promowanie polskich producentów, (3) promowanie ekologicznych produktów spożywczych (Bio Village), (4) promowanie ekologicznych środków chemicznych (Uni Vert), (5) ograniczenie użycia oleju palmowego,  (6) oferowanie produktów z celulozy pozyskiwanej zgodnie ze standardami odpowiedzialnej gospodarki leśnej, (7) promowanie alternatywnych rozwiązań dotyczących naczyń jednorazowych, (8) dbałość o dobrostan kur, (9) obniżanie negatywnego wpływu opakowań na środowisko.

E.Leclerc działa w Polsce od 1995. Obecnie E.Leclerc zatrudnia ponad 5000 pracowników w 45 sklepach znajdujących się na terenie 15 województw. Strategia biznesowa Stowarzyszenia E.Leclerc opiera się na trzech podstawowych filarach: rozwój sklepów już istniejących, zrzeszanie niezależnych partnerów oraz na zewnętrznym rozwoju.  W roku 2017 E.Leclerc osiągnął obroty w wysokości 2,8 mld złotych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także