17.09.2014/12:15

Efektywne LED-y

Czynników kształtujących atmosferę sprzyjającą zakupom jest wiele, jednak bez wątpienia oświetlenie to jeden z najważniejszych, a dodatkowo stanowi doskonały instrument marketingowy w rękach właścicieli sklepów.

Odpowiedni dobór rozwiązań oświetleniowych jest ściśle powiązany z charakterem obiektu, rodzajem sprzedawanego towaru, pozycjonowaniem marki sklepu na rynku oraz z grupą klientów docelowych. Placówka, do której wchodzi potencjalny kupujący, powinna wystrojem oraz aranżacją wnętrza i światła zapraszać, dawać wrażenie komfortu sprzyjające robieniu zakupów. Dobrze zaaranżowane akcenty świetlne zdecydowanie podnoszą i uwypuklają walory estetyczne oferowanych produktów. Są również nieodzownym elementem wspomagającym sprzedaż.

Mniej za prąd

Konkurencja na rynku FMCG jest bardzo duża i wymusza na właścicielach placówek handlowych ciągłą optymalizację kosztów. Jeden z większych wydatków związanych z prowadzeniem sklepu stanowi koszt energii elektrycznej. Jak można obniżyć rachunki za prąd? Przede wszystkim poprzez modernizację systemu oświetleniowego. Paleta rozwiązań proponowanych przez firmę LUG łączy nie tylko nowoczesne wzornictwo z funkcjonalnością i bardzo dobrymi parametrami świetlnymi, ale pozwala również zredukować koszty eksploatacyjne.

Gwarantowane 50 000 godzin

Firma LUG oferuje produkty, które zużywają do 70 proc. energii mniej niż standardowe oświetlenie. To efekt niższego poboru mocy przez pojedynczą oprawę – np. oprawa oświetlenia ogólnego LUGStar Premium LED jest odpowiednikiem oprawy konwencjonalnej o mocy 2x26 W, a pobiera zaledwie 29 W. Jej zastosowanie pozwala zaoszczędzić aż 23 W na jednej sztuce. Do tego dochodzą koszty eksploatacji. LUGStar Premium LED ma żywotność 50 000 godzin i w tym czasie właściciel obiektu nie będzie zmuszony do wymiany źródeł światła. Należy również pamiętać, że technologię LED cechuje wyższa skuteczność, czyli do oświetlenia danej powierzchni potrzeba mniej opraw LED niż standardowych.

Oszczędności na klimatyzacji

Oprawy LUG dedykowane sektorowi handlowemu dzięki źródłom LED dają możliwość lepszego wyeksponowania wybranego asortymentu – m.in. mięsa, ryb, warzyw, owoców, wina, pieczywa oraz serów. Dłuższa świeżość, pełniejsze kolory, brak promieniowania UV, to korzyści, jakie daje użytkowanie LED­‑owych lamp LUG. Ponadto oprawy oświetleniowe wykorzystujące tę technologię nie wytwarzają tyle ciepła, co konwencjonalne. W efekcie zmniejsza się również koszt klimatyzacji obiektu. W Polsce oświetlenie firmy LUG można spotkać m.in. w placówkach sieci Lewiatan i Intermarché.

Adrian Mielczarek
LUG Light Factory

Wiadomości Handlowe, Nr 9 (138) Wrzesień 2014

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.