10.11.2020/21:07

Ekologiczne marki zyskują na znaczeniu

Z danych agencji GfK wynika, że już 60 proc. europejskich konsumentów kupuje marki przyjazne dla środowiska.

Środowisko jest w tym roku gorącym tematem, zarówno w mediach głównego nurtu, w polityce, w działaniach influencerów i aktywistów, jak i producentów z branży FMCG. Jak wskazują eksperci GfK, konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na to, czy produkty, które kupują są wytwarzane w zgodzie z zasadami ochrony środowiska naturalnego.

Z kolei z danych Mintela przygotowanych na zlecenie banku BNP Paribas, wynika, że ponad trzech na czterech polskich konsumentów kupuje ekologiczną żywność, a dwa najważniejsze powody ich zakupu to unikanie sztucznych dodatków i konserwantów oraz względy zdrowotne.

Podczas gdy polscy konsumenci zgadzają się ze stwierdzeniem, że kupowanie żywności ekologicznej wspiera lokalnych rolników i rolnictwo (46 proc.), to jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny, opinie są podzielone. 36 proc. polskich konsumentów nie zgadza się z opinią, że produkty ekologiczne są warte swojej ceny, a 51 proc. nie ma wyrobionej opinii na ten temat.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także