26.09.2022 / 14:56
StoryEditor

E-roboty w sklepach Carrefour sprzedają napoje Pepsi i chipsy Lay’s. W Polsce ruszył pilotaż projektu mającego poprawić doświadczenia zakupowe konsumentów

Robot Kerfuś w Carrefourze (Pepsico)
Carrefour i koncern PepsiCo rozpoczęły w Polsce pilotażowy program promocyjny z użyciem nowoczesnych samojezdnych eRobotów. Dwa urządzenia sprzedające napoje Pepsi oraz chipsy Lay’s można już spotkać w sklepach Carrefour zlokalizowanych w centrach handlowych Westfield Arkadia oraz Galeria Wileńska w Warszawie. Roboty wchodzą w interakcje z konsumentami i uatrakcyjniają proces zakupowy i mają dodatkowo poprawić doświadczenia zakupowe polskich konsumentów.

Wspólne przedsięwzięcie sieci Carrefour i firmy PepsiCo z udziałem interaktywnych robotów to zdecydowany krok w kierunku zastosowania innowacyjnych tech...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.08.2025 / 16:41
StoryEditor
Raport ONZ "Zero głodu": Nawet 720 mln ludzi na świecie doświadczało głodu w ubiegłym roku. Powodów jest wiele
Nawet 720 mln ludzi na świecie doświadczało głodu w ubiegłym roku (Shutterstock)

Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) zaprezentowała najnowszą edycję corocznego raportu The State of Food Security and Nutrition in the World 2025 (SOFI), opracowaną wspólnie z czterema innymi agencjami ONZ – IFAD, UNICEF, WFP i WHO. Dokument analizuje postępy w realizacji celu "Zero głodu" (SDG 2), a także przyczyny i skutki ostatnich zawirowań cenowych na globalnym rynku żywności.

Według szacunków zawartych w raporcie, w 2024 roku od 638 do 720 milionów ludzi na świecie doświadczało głodu – średnio około 673 miliony (8,2 proc. populacji). To nieznaczna po...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.08.2025 / 11:22
StoryEditor
Sprężyna musi się kręcić, czyli czy wszystko da się sprzedawać z automatu? [WYWIAD CZ.2]
Mlekomat w centrum Lublany w Słowenii (fot. Mk)

Piotr Sydoń i Szymon Grunwald z Polskiego Stowarzyszenia Vendingu mówią o tym, czy sprzedaż kwiatów albo kawioru z maszyny vendingowej ma sens i czy kiedyś rynek podbiją urządzenia łączące w sobie elementy vendingu i automatów paczkowych. Wskazują też na największe wyzwania legislacyjne dla ich branży.

W vendingu zachodzą jeszcze jakieś istotne zmiany technologiczne?

PS: W gruncie rzeczy od 20 lat sprzedajemy tę samą wodę mineralną, popychaną do komory przez tę samą sprężyn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. sierpień 2025 19:46