01.08.2018/15:52

Eti buduje dystrybucję w Polsce. Firma podpisała umowę z FM Logistic

Turecki producent słodyczy Eti, który zadebiutował niedawno na polskim rynku, zawarł z FM Logistic umowę dotyczącą usług magazynowych. Teraz spółka zajmie się budowaniem dystrybucji w naszym kraju.

Eti to firma założona przez Firunza Kanatliego w 1961 roku w Turcji. Produkty Eti są obecne w ponad 40 krajach na całym świecie, a w Turcji stanowią 40 proc. całego rynku w segmencie wypieków. Firma w ostatnim roku zanotowała ponad 1,3 mld dol. przychodów ze sprzedaży.

Nowa strategia rozwoju Eti zakłada rozpoczęcie działalności na kluczowych rynkach europejskich, w tym na rynku polskim. W związku z tym uruchomiono już nową fabrykę w Rumunii oraz centralę Eti na Europę Środkowo-Wschodnią w Bukareszcie. Kolejnym krokiem Eti jest wejście na polski rynek z szerokim asortymentem produktów. Oficjalnie swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w styczniu 2018 r., natomiast działalność operacyjną - w czerwcu br.

Początkowo Eti zamierza zaoferować polskim konsumentom 38 produktów z 11 marek, obejmujących takie kategorie jak czekolady, herbatniki, ciasta, wafle oraz słone przekąski. W pierwszym roku działalności w Polsce firma chce zainwestować kilka milionów euro, głównie w budowę sieci dystrybucyjnej i pozycjonowanie produktów na sklepowych półkach.

FM Logistic przeznaczy na potrzeby Eti powierzchnię magazynową zlokalizowaną na platformie logistycznej w Mszczonowie. W trzecim kwartale br. na potrzeby dystrybucji produktu Milk Burger udostępniony zostanie tureckiej firmie także magazyn produktów świeżych FM Fresh, znajdujący się również w Mszczonowie.

- Wierzymy, że wejście na polski rynek jest jedną z najlepszych decyzji, związanych z nową strategią ekspansji Eti. W obecnej chwili Polska ma doskonałe warunki makroekonomiczne, roczna wartość rynku przekąsek przekracza 5 mld euro i naszym zdaniem wciąż jest na nim miejsce na tak dużego gracza jak Eti - komentuje Aleksandra Chrzanowska, dyrektor generalna Eti na Polskę.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.