30.09.2020/10:06

Etykieta nie tylko cenowa

Łatwość nawigacji po sklepie, szybkie zdobywanie informacji o produkcie oraz wygoda w płaceniu za zakupy to dziś bardzo istotne cechy dla konsumentów. Oszczędność kosztów personalnych przy zmianach cen, szybkość ich wymiany i zgodność przy kasie to zyski dla biznesu. Dlatego potrzebny jest spójny system IT, który zapewni skuteczność w realizacji tych zadań.

Współczesny konsument nie lubi tracić czasu na zakupy. Jego celem jest zazwyczaj wejście do sklepu, znalezienie tego, czego potrzebuje, dokonanie płatności zgodnie z ofertą z półki i wyjście. Badania agencji ARC Rynek i Opinia pokazują, że w dobie pandemii aż 76 proc. ankietowanych w czasie pandemii zrezygnowało z dłuższych wizyt w centrach handlowych. Jak więc zadbać o klienta?

Odciążyć pracowników

Wraz z rozluźnieniem pandemicznych restrykcji klienci wrócili do sklepów, jednak nadal zachowują ostrożność. Sieci handlowe powinny zastanowić się nad wdrożeniem informatycznych rozwiązań, które cały proces zakupowy usprawnią. Jednym z przykładów takiego systemu jest platforma Vusion firmy SES-imagotag, którą w Polsce wdraża firma WarPol.Info. Jest ona zbudowana z kilku elementów, ale jej najważniejszą częścią pozostają elektroniczne etykiety skonstruowane w oparciu o technologię papieru elektronicznego. To bardzo cienkie (4,74 mm) ekrany, które instalowane są na specjalnym, antykradzieżowym uchwycie na regale sklepowym. Ekrany oferowane są w 10 różnych rozmiarach, działają w bardzo szerokim zakresie temperatur. Urządzenia są pyłoszczelne oraz wodoodporne, z trwałą, wystarczającą na 5 lat baterią. Etykiety elektroniczne są również połączone z chmurą, dzięki temu detalista może się łączyć z systemem z dowolnego miejsca na świecie. 

Dzięki tym rozwiązaniom proces zmiany cen może przebiegać automatycznie i jednocześnie na całym sklepie, przez co personel jest mniej obciążony, a przy zachowaniu stabilnego layoutu na półkach kończą się problemy przy kasach z różnicami cenowymi. Poza tym znika koszt papierowych etykiet, a dokonywane zmiany mogą być na bieżąco monitorowane i raportowane. System ESL wspiera również działania marketingowe – w odpowiednim momencie, zależnie od pory dnia można na etykietach wyświetlać różne informacje w tym promocje i dane techniczne. System został już sprawdzony w praktyce. Wdrożyliśmy go niedawno w placówce jednej z dużych sieci cash&carry. Udało się dzięki temu również odciążyć personel i skierować go do innych zadań, a także zmniejszyć kolejki w sklepie – mówi Paweł Margas z działu sprzedaży firmy WarPol.Info.

Wystarczy wyjąć smartfona

Co zyskuje klient? Np. wyszukiwarkę produktów, którą może uruchomić we własnym smartfonie, dzięki czemu może wyszukiwać lokalizację pożądanego towaru w sklepie. Gdy klient podchodzi do regału, może zeskanować kod QR lub przyłożyć smartfon do czujnika NFC. Wtedy natychmiast będzie miał dostęp do bazy danych o całym produkcie – jego rozmiarach, kolorze, dostępności wariantów, a także opinii innych kupujących. System Vusion oferuje również skanowanie produktów celem dodania ich do listy zakupów oraz dokonywanie płatności za nie za pomocą smartfona. Dzięki temu klient zyskuje to, co w ostatnim czasie jest dla niego szczególnie istotne – czas.

Wdrożenie systemów SES-imagotag w Polsce jest także ważnym projektem dla producenta etykiet.  – Cyfryzacja fizycznego handlu detalicznego to proces globalny, a udana integracja naszej platformy Vusion przez firmę WarPol.Info z wiodącym sprzedawcą detalicznym cash & carry w Polsce jest kolejnym tego doskonałym przykładem. Nasze wspólne rozwiązania zapewnią konsumentom nowe doświadczenia zakupowe i umożliwią bardziej precyzyjne i dokładne zarządzanie sklepami. Jestem bardzo podekscytowany, że mogę połączyć siły z firmą WarPol.Info, aby dalej wprowadzać „inteligentne półki” na polski rynek – powiedział Fritz Hanzek, senior executive vice president CEE w SES-imagotag .
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także