Eurocash inwestuje w produkty marki własnej
Grupa Eurocash mocno inwestuje w rozwój produktów pod marką własną. Do końca 2016 roku operator chce wdrożyć nowy wizerunek produktów private label, które są oznaczone znakiem parasolowym Dobry Wybór, w tym m.in. marki Skarb Natury, Bahama, Mleczna Zagroda, Amelia, czy Mr Dog. Z produktów w segmencie ekonomicznym znak Dobry Wybór zniknie.
Obecnie pod marką Dobry Wybór można znaleźć ok. 400 produktów, które są pozycjonowane jako wyroby ze średniej półki oferujące wysoką jakość w niskiej cenie. Produkty są sprzedawane ok. 25 proc. taniej niż produkty lidera rynku w danej kategorii.
Eurocash zdecydował, że konieczny jest poprawa atrakcyjności oferty produktów Dobry Wybór i dlatego zmieniane są opakowania w całej linii asortymentu. Jak informują przedstawiciele firmy „głównym elementem komunikacji jest prezentacja korzyści dla konsumentów oraz ekspozycja wyróżników produktów.” Wszystkie produkty Dobry Wybór w nowych opakowaniach lub w starych bez wizerunku Ewy Wachowicz pojawią się w sieci dystrybucji do końca 2016 r.
W segmencie ekonomicznym, czyli produktów najtańszych w danej kategorii Eurocash oferuje maksymalnie do 100 produktów (bez znaku Dobry Wybór). Do tej grupy należą takie marki jak: Familijna, Zwyczajny, Volcano, Aqua.
W ofercie grupy są także marki własne w kategorii alkoholu i używek (FOX, Sadówka, Chojrak, V-Max). Jest ich obecnie ok. 60 i są to produkty z segmentu mainstream i ekonomicznym. Jednocześnie są to produkty o najniższych cenach w swoich segmentach produktowych.
1