05.10.2020/15:23

Eurocash komentuje wszczęcie przez UOKiK postępowania ws. nadużywania przewagi kontraktowej

- Jesteśmy przekonani, że w toku postępowania uda nam się, tak ja do tej pory, pozytywnie wyjaśnić wątpliwości zgłoszone przez UOKiK w tej sprawie - przekazał w komentarzu dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash.

UOKiK zapowiedział już, że przyjrzy się opłatom pobieranym przez Eurocash od dostawców. Zdaniem urzędu, niektóre z nich mogą być nieuzasadnione. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stwierdził, że spółka Eurocash, pomimo wezwania, "nie przedstawiła żadnych rozliczeń i raportów dotyczących realizacji szeregu usług, za które pobierała pieniądze". Jak dodał, część z usług "może w ogóle nie być wykonywana". W innych zakwestionowanych przypadkach Eurocash, według urzędu, nie przedstawił dostawcom żadnych informacji o kosztach i rezultatach usługi.

W ramach postępowania wszczętego w ramach tzw. ustawy o przewadze kontraktowej, Eurocashowi może grozić kara nawet do 3 proc. rocznego obrotu spółki. Kliknij, aby przeczytać więcej nt. opublikowanego w poniedziałek stanowiska UOKiK w tej sprawie.

Co na to Eurocash? - Otrzymaliśmy postanowienie prezesa UOKiK dotyczące wszczęcia postępowania w sprawie ewentualnego nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej - potwierdza Jan Domański, rzecznik prasowy spółki, w odpowiedzi na nasze pytania. - Współpracujemy z urzędem w tej sprawie już od dłuższego czasu i do tej pory składaliśmy szereg szczegółowych wyjaśnień na wszystkie otrzymane pytania odnośnie funkcjonowania wspieranych przez Grupę Eurocash sieci partnerskich i franczyzowych - dodaje przedstawiciel Eurocashu.

Jak wskazuje, sieci te "zrzeszają niezależnych polskich przedsiębiorców i w ramach wzajemnych rozliczeń z dostawcami, zarówno organizatorzy sieci, jak i zrzeszeni w nich przedsiębiorcy świadczą na rzecz dostawców określone usługi". - Współpraca z naszymi partnerami nie ogranicza się wyłącznie do zapewnienia jak najbardziej atrakcyjnej oferty handlowej, ale bardzo mocno koncentruje się na innych obszarach, takich jak wsparcie marketingowe, rozwiązania informatyczne lub szkolenia dla przedsiębiorców i ich pracowników, pozwalając tym małym przedsiębiorcom z sukcesem konkurować z centralnie zarządzanymi sieciami handlowymi, głównie dyskontami - komentuje Jan Domański.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Praktyk 06.10.2020

    Polska powinna być wdzięczna Amaralowi za Eurocash . Fakt, ze wciąż funkcjonuje wiele tysięcy sklepów niesieciowych należy zawdzięczać w dużej mierze jego przedsiębiorczości . Dostawcy podpisują umowy cywilne. Dostawcy maja Ebidta margin częstokroć na kilkukrotnie wyższym poziomie niż sieci, ale podpisują umowę a potem jak przychodzi do jej wywiązywania się to wysyłają skargi do UOKiK...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także