24.04.2018/13:24

Eurocash najchętniej polecaną hurtownią dowożącą

Spółka Eurocash Dystrybucja jest najchętniej polecaną hurtownią z opcją dowozu – wynika z badań firmy PMR. Dla sklepów zmagających się z silną konkurencją cenową, otwartość na negocjacje i dostosowywanie asortymentu do bieżącej oferty rynkowej oznacza często „być albo nie być” na rynku.

Poziom zadowolenia mierzony wskaźnikiem NPS (Net Promoter Score) jest zróżnicowany w zależności od dostawcy. Jak podają autorzy badania, jeśli chodzi o skłonność do polecenia współpracy, najwyższe oceny uzyskała hurtownia Eurocash Dystrybucja, w przypadku której wskaźnik NPS wyniósł 44%. Pozostali gracze z czołówki uzyskali kolejno: hurtownie z Grupy MPT – 16% i Specjał – 24%.

Duży dystans między liderem a pozostałymi ponadregionalnymi hurtowniami, to efekt dostarczania wysokiej jakości obsługi w szerokim zakresie współpracy z detalem. W opinii przedstawicieli sklepów spożywczych, Eurocash Dystrybucja wypada najlepiej w większości badanych czynników współpracy, począwszy od czynników związanych z zamówieniem, przez realizację dostawy, a kończąc na obsłudze posprzedażowej (efektywny system reklamacyjny).

Pozostali, duzi gracze rynku aktywnej dystrybucji, wyróżniają się w konkretnych obszarach – w Specjale i hurtowniach MPT doceniane są kompetencje przedstawicieli handlowych, Bać Pol wyróżnia się brakiem rotacji po stronie PH. Z kolei mocną stroną Bzomexu jest obsługa posprzedażowa i łatwość składania w nim reklamacji.

Jeśli chodzi o najniżej oceniane aspekty współpracy z hurtowniami dowożącymi widać, że bolączką wszystkich badanych podmiotów jest brak informacji o opóźnieniach w dostawach oraz brak elastycznego podejścia przedstawicieli handlowych do negocjacji cen.

Dla sklepów zmagających się z silną konkurencją cenową, otwartość na negocjacje i dostosowywanie asortymentu do bieżącej oferty rynkowej oznacza często „być albo nie być” na rynku. Warto podkreślić, że pod tym względem hurtownie o zasięgu lokalnym są oceniane lepiej niż gracze o zasięgu ponadregionalnym - mniejsza skala działania hurtowników lokalnych pozwala na większą elastyczność i dostosowanie modelu dostaw do indywidualnych potrzeb kontrahentów.

Relacje hurtu z detalem powinny się opierać o partnerstwo i online

Wyniki przeprowadzonego przez PMR badania potwierdziły, że podstawą efektywnej współpracy detalisty z hurtownią dowożącą jest przede wszystkim sprawna i bezbłędna realizacja dostaw. To właśnie ten obszar decyduje o odpowiednim zaopatrzeniu sklepu. Bardzo ważną rolę nadal odgrywają reprezentanci hurtowni – przedstawiciel handlowy i kierowca. Od przedstawiciela oczekuje się wysokich kompetencji i zaangażowania w działalność sklepu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.