27.08.2018/13:40

Eurocash najtańszy w tej dekadzie. Dino ma szansę na WIG20

Od ostatniego szczytu z lutego 2016 r. akcje Eurocashu staniały o blisko 70 proc. Spółka jest warta zaledwie 2,5 mld zł – najmniej spośród spółek indeksu WIG20. Miejsce Eurocashu w tym zestawieniu może zająć Dino, obecnie warte ponad 9 mld zł – informuje Bankier.pl.

Eurocash jest obecnie zdecydowanie najtańszą spółką notowaną w indeksie WIG20, wartą 2,5 mld zł. Następne w tym indeksie Tauron i Energa mają wycenę wyższą aż o miliard złotych. Z kolei Dino wraz zAmRestem są najdroższymi spółkami indeksu mWIG – po wyłączeniu banków – z kapitalizacją przekraczającą 9 mld zł. Niewykluczone, że Dino zastąpi swojego rynkowego rywala w indeksie giełdowych gigantów – spekuluje Bankier.pl.

Początkowo Eurocash tłumaczył swoje rozczarowujące wyniki finansowe słabszymi wynikami kanału cash&carry oraz dużymi inwestycjami, m.in. w rozbudowę sieci Delikatesy Centrum. Obecnie firma zmieniła kierunek działania i stawia na detal, rozwijając sieć DC i przejmując inne marki, takie jak Eko Holding czy Mila. Firma rozbudowuje też swoje kompetencje e-commerce, m.in. obejmując udziały w serwisie Frisco.pl. Eurocash realizuje w ten sposób swoją strategię rozwoju do 2023 r. Jednak analitycy zwracają uwagę, że proces ten potrwa co najmniej kilka lat i nie jest pewne, czy inwestorzy będą skłonni wykazać na tyle dużą cierpliwość. Podkreślają także, że stawiając na detal Eurocash wchodzi z bezpośrednią konkurencję ze swoimi franczyzobiorcami, którzy są kluczowymi klientami części hurtowej jego biznesu – relacjonuje Bankier.pl.

Z kolei Dino szybko rośnie, korzystając z trendu przechodzenia klientów do dużych sieci handlowych. Jak informowały wiadomoscihandlowe.pl, w I półroczu 2018 r. skonsolidowane przychody Dino Polska wyniosły 2,7 mld zł i były o blisko 691 mln zł (34,2 proc.) wyższe niż rok wcześniej. Znacząca poprawa przychodów ze sprzedaży jest wynikiem dalszego dynamicznego rozwoju sieci sklepów Dino o nowe markety oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL) na poziomie dwucyfrowym. Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I półroczu 2018 r. 14,7 proc. (przy inflacji żywności sięgającej 3,6 proc.), wobec takiego samego wzrostu rok wcześniej.

Czytaj więcej na bankier.pl

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.