20.10.2016/12:23

Eurocash skonsoliduje rynek sklepów alkoholowych poprzez koncept Duży Ben (fotogaleria)

Grupa Eurocash w ostatnich tygodniach rozpoczęła uruchamianie kolejnych sklepów alkoholowych Duży Ben - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. W piątek ruszy czwarta placówka działająca pod tym szyldem. Koncept na razie rozwijany jest samodzielnie przez grupę, ale w przyszłości Eurocash zamierza prowadzić jego ekspansję poprzez franczyzę.

Pierwszy sklep Duży Ben uruchomiony został w maju, przy ul. Hetmańskiej w Poznaniu. Od tamtej pory ruszyły jeszcze sklepy alkoholowe pod tym szyldem przy Rynku Wildeckim i ul. Katowickiej, a w tym tygodniu otwarty zostanie jeszcze sklep przy ul. 28 czerwca (wszystkie w Poznaniu). Przypomnijmy, jeszcze kilka miesięcy temu mówiło się nieoficjalnie, że Eurocash do końca roku zamierza uruchomić ok. 20 sklepów Big Ben w Warszawie i Poznaniu, a następnie przystąpi do rozbudowy sieci w całym kraju.

Jak zapewniają przedstawiciele Grupy Eurocash, Duży Ben „to unikalna na skalę krajową nowoczesna sieć sklepów z alkoholem i asortymentem powiązanym.” W Dużym Benie klient będzie mógł kupić nie tylko alkohole z różnych części świata, ale także dobierze przekąski, napoje oraz akcesoria i zestawy prezentowe.

W sklepach Duży Ben znaleźć można ciekawe przykłady cross-sellingu - chociażby obok regału z wódkami umiejscowione zostały śledzie. Placówki oferują także nietypowe usługi, można w nich np. zamówić wódkę na wesele, która następnie zostanie dostarczona z hurtowni Eurocash.

Przypomnijmy, jak niedawno mówił w wywiadzie udzielonym portalowi wiadomoscihandlowe.pl Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash, jego firma wiąże bardzo duże nadzieje z Dużym Benem. Koncept ten, ze względu na swój profil, dedykowany będzie sklepom, które nie mogą funkcjonować jako typowe placówki spożywcze.

- Duży Ben to sklep, który pozwoli naszym klientom sprofesjonalizować się w sprzedaży alkoholu. Dziś sprzedaż alkoholu to domena małych niezależnych przedsiębiorców, jednak chcąc myśleć o dalszym rozwoju muszą oni mieć narzędzia pozwalające im skutecznie bronić się przed ekspansją dyskontów. Jednocześnie jest to sklep, który daje konsumentom dostęp do najwyższych standardów zakupu alkoholu - powiedział Amaral naszemu portalowi.

Poprzez koncept Dużego Bena Eurocash zamierza spróbować skonsolidować mocno rozdrobiony dziś rynek sklepów specjalistycznych z alkoholami. Przypomnijmy, niedawno kroki w tym kierunku poczynił Carrefour, przejmując Galerie Alkoholi (ok. 40 placówek) od Grupy Belvedere i rozpoczynając ekspansję tej marki.

Dodaj komentarz

5 komentarzy

  • john 05.11.2016

    Co jadę obok tego sklepu na hetmańskiej to jest w nim pusto. W jakich godzinach można zobaczyć klientów ?

  • SacreBleuu 26.10.2016

    Co tu dużo mówić, Galerie Alkoholi będą miały poważnego konkurenta, ale to dobrze, bo konkurencja pcha rynek we właściwym kierunku

  • wypi....ć 21.10.2016

    a Polaczki dalej dają Piratom itd. pojeb..y kraj ta Polska

  • Anonimowy A. 21.10.2016

    Ten śledzik + vódeczka super pomysł, ale jeszcze powinna być klasyka Polska tzw. Wyborowa+ogórki :)

  • Tomasz T. 20.10.2016

    Ale fajny sklep. Sto razy lepszy niź osiedlowe tak zwane "źródełka". Ciekawe na jakich warunkach zaoferują franczyzę.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.