03.10.2016/22:49

Finał fuzji Coty i biznesu kosmetycznego P&G. Nowy CEO Coty

Coty Inc. ogłosiło dziś sfinalizowanie fuzji z wydzieloną częścią biznesu firmy Procter & Gamble, której przedmiot stanowiły prestiżowe zapachy, kosmetyki kolorowe, profesjonalne produkty do pielęgnacji włosów oraz wybrane kategorie kosmetyków do stylizacji włosów (“P&G Specialty Beauty Business”) i włączenie ich do oferty Coty.

Coty jest obecnie trzecią największą światową firmą kosmetyczną o przychodach na poziomie około 9 mld USD. W wyniku połączenia obydwu firm, Coty obejmuje pozycję numer jeden w kategorii zapachów a także odpowiednio numer dwa i numer trzy w kategoriach profesjonalnych produktów do pielęgnacji włosów oraz kosmetyków kolorowych.

Po sfinalizowaniu fuzji, nowym CEO Coty został Camillo Pane. - Przejęcie przywództwa firmy w momencie tak istotniej dla niej transformacji jest dla mnie olbrzymim zaszczytem. W wyniku tej transakcji stworzyliśmy niezwykle silne portfolio ukochanych przez konsumentów marek kosmetyków. Wierzę, że połączenie to, wraz z naszą wyróżniającą się kulturą przedsiębiorczości, ukierunkowaną i zoptymalizowaną strukturą oraz efektywnym modelem generowania przychodów, umożliwi Coty objęcie pozycji liczącego się konkurenta w ramach branży kosmetycznej. Naszym celem jest nieustanne dążenie do opracowywania najwyższej klasy produktów i rozwiązań, a także budowanie marek, które stanowią dla konsumentów inspirację, umożliwiając im jednocześnie docenianie oraz wyzwalanie swojego indywidualnego piękna.

Bart Becht, przewodniczący zarządu Coty, dodałał: - Coty ma teraz lepszą pozycję wyjściową do osiągnięcia z czasem naszego celu, jakim jest status globalnego lidera naszej branży, do którego dążymy jako liczący się konkurent w ramach przemysłu kosmetycznego, wnosząc radość do życia naszych konsumentów a także wypracowując długoterminową wartość dla akcjonariuszy. Jestem przekonany, że mamy teraz zdecydowanie wzmocniony zespół, strukturę oraz kulturę, dzięki czemu nasza wizja leżąca u podstaw tej fuzji będzie mogła stać się rzeczywistością. Z mojej pozycji Przewodniczącego Zarządu, nie mogę się już doczekać dalszej współpracy z nowym zespołem kierowniczym, aby wspólnie poprowadzić Coty do sukcesów rynkowych oraz rentownego rozwoju.”

Coty zostało podzielone na trzy dywizje: Coty Consumer Beauty, Coty Luxury i Coty Professional Beauty, z których każda koncentruje się na swoich konkretnych kategoriach oraz kanałach dystrybucji i ma spłaszczoną strukturę organizacyjną, dzięki czemu możemy szybciej podejmować decyzje, przeprowadzać ukierunkowane inwestycje a także lepiej komunikować się z klientami oraz konsumentami.

Dywizja Coty Consumer Beauty koncertuje się na kosmetykach kolorowych, domowych produktach do koloryzacji i stylizacji włosów, kosmetykach do pielęgnacji ciała oraz masowych zapachach, a jej głównym celem jest oferowanie konsumentom innowacyjnych produktów przede wszystkim w masowym kanale dystrybucji. W jej portfolio znajdziemy wiele kultowych marek, takich jak adidas, Bourjois, Clairol, COVERGIRL, David Beckham, Katy Perry, Max Factor, Rimmel, Sally Hansen oraz Wella.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.