14.11.2020 / 15:19
StoryEditor

Firma Henkel dołączyła do apelu o przyjęcie traktatu ONZ przeciwko plastikowym odpadom

Opakowania przygotowane do poddania recyclingowi (Unsplash/Nareeta-Martin)
Henkel, wraz z 28 innymi światowymi korporacjami, wystosowała apel wzywający rządy do negocjacji i porozumienia w sprawie traktatu ONZ przeciwko plastikowym odpadom. Wystosowane przez biznes wezwanie do działania, ogłoszone przed 5 sesją Zgromadzenia Środowiskowego Narodów Zjednoczonych, jest pokłosiem nowego raportu autorstwa WWF, Fundacji Ellen MacArthur i Boston Consulting Group, z którego wyraźnie wynika, że jest konieczność zawiązania takiego międzynarodowego porozumienia do walki z plastikowymi odpadami.

Co roku do środowiska trafia 11 milionów ton odpadów plastikowych, zanieczyszczając oceany i inne ważne ekosystemy. Obecnie podejmowane działania wydają się nieskuteczne w rozwi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.05.2025 / 10:46
StoryEditor
Poczta Polska wychodzi na prostą? Wzrost przychodów i nowy format placówek

Poczta Polska może pochwalić się znacznym wzrostem przychodów i poprawą rentowności. Zatrzymano też zwolnienia grupowe. A urzędy pocztowe zyskują nowy format, który przekłada się na wzrost sprzedaży.

W artykule przeczytasz:

  • Sebastian Mikosz: wskaźnik EBIDTA Poczty Polskiej jest dodatni
  • Rekordowa strata Poczty Polskiej za 2023 rok i kredyt na wynagrodzenia
  • W Poczcie Polskiej nie będzie już zwolnień grupowych. „Nie ma sensu ich kontynuować”
  • Gigantyczna rekompensata ratuje sytuację Poczty Polskiej
  • Placówki pocztowe w nowym standardzie. Wzrost prowizji netto o 116 proc.

Sebastian Mikosz: wskaźnik EBIDTA Poczty Polskiej jest dodatni

Jak donosi Rzeczpospolita, Poczta Polska w 2024 roku odnotowała znaczną poprawę najważniejszych wskaźników finansowych. Znacznie ograniczyła straty i powiększyła swoje przychody, co przekłada się także na poprawę rentowności operatora pocztowego.

Na dziś wielkim sukcesem jest to, że nasz wskaźnik EBIDTA jest dodatni – wskazywał Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej w niedawnym wywiadzie dla Forbes Polska.  – Jeszcze w 2023 roku EBIDTA była ujemna, ale poprawiliśmy ją o 300 milionów złotych, dzięki czemu jest obecnie na lekkim plusie – dodał szef Poczty Polskiej.

Rekordowa strata Poczty Polskiej za 2023 rok i kredyt na wynagrodzenia

O tym jak tragiczna była sytuacja PP świadczą dwa fakty. Strata brutto za 2023 roku wynosiła aż 745 mln zł.  W kwietniu 2024 r. Poczta musiała zaciągnąć kredyt hipoteczny, aby mieć z czego wypłacić pracownikom wynagrodzenia.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.05.2025 / 11:03
StoryEditor
Kraft Heinz chce się bronić przed wzrostem cen z powodu taryf Trumpa! Rozesłał pisma do dostawców z konkretnym żądaniem
Maxwell House to marka z portfolio Kraft Heinz (fot. PJ McDonnell/Shutterstock)

Amerykański gigant spożywczy Kraft Heinz, właściciel popularnej marki Maxwell House, zwrócił się do swoich dostawców kawy z żądaniem 60-dniowego uprzedzenia w przypadku planowanych podwyżek cen wynikających z nowych ceł wprowadzonych przez prezydenta USA Donalda Trumpa.

Informacje te pochodzą z datowanego na kwiecień dokumentu, do którego dotarła agencja Reuters. W piśmie tym koncern Kraft Heinz zastrzegł, że dostawcy kawy będą mogli podno...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. maj 2025 09:28