03.03.2021/11:40

Lagardère Travel Retail z potężnym spadkiem przychodów w 2020 r. Lockdown i ograniczenia związane z podróżami uderzyły w wyniki spółki

Jedna z dwóch dywizji Grupy Lagardère – spółka Lagardère Travel Retail – jest globalnym liderem sprzedaży detalicznej w sektorze travel. W 2020 r. firma odnotowała sprzedaż w wysokości 2,3 mld euro.

LTR zarządza siecią 4850 sklepów w trzech segmentach – Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Foodservice – zlokalizowanych na lotniskach pasażerskich, stacjach kolejowych i innych miejscach o wzmożonym ruchu. Firma działa w 39 krajach i terytoriach.

Segment Travel Essentials – sklepy oferujące podstawowe produkty przydatne dla podróżnych – wygenerował przychody w wysokości 1,1 mld euro. W tym segmencie LTR działa w 33 krajach. Zarządza 3 tys. sklepów, zlokalizowanych na 200 lotniskach i 610 stacjach kolejowych i metra.

Segment Duty Free & Fashion – sklepy bezcłowe z odzieżą, kosmetykam, perfumami i produktami spożywczymi – wygenerował 800 mln euro sprzedaży. Działa w nim 740 sklepów, zlokalizowanych na 147 lotniskach w 31 krajach.

Segment Foodservice – punkty gastronomiczne – wygenerował 400 mln euro przychodów, działając na bazie 1130 sklepów, zlokalizowanych na 126 lotniskach i 180 stacjach kolejowych i metro w 27 krajach.

Działalność tak silnie powiązana z turystyką i podróżami w czasie pandemii COVID-19 szczególnie mocno odczuwała skutki ograniczeń w mobilności oraz lockdownów.

– Ze wszystkich regionów, pandemia najbardziej uderzyła w rynek europejski – ruch na lotniskach w Europie spadł rok do roku o 64,5 proc. W innych regionach nie jest dużo lepiej – nigdzie spadek nie jest mniejszy niż 50 proc. 115 kierunków lotniczych na świcie zostało zamkniętych (53 proc.) z czego obecnie 93 (43 proc.) pozostają wciąż zamknięte. W okresie lockdownu, czyli od końca marca i przez cały kwiecień, 98 proc. naszej sieci na lotniskach była zamknięta, powodując właściwie całkowite zamrożenie działalności – mówił w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Dariusz Sinkiewicz, dyrektor generalny Travel Essentials Poland w Lagardere Travel Retail.

Menedżer przyznał, że w pierwszej połowie roku 2020 Grupa Lagardere zanotowała spadek obrotów rzędu 54,5 proc. w porównaniu do zeszłego roku.

– Obecnie 2/3 sklepów jest otwarta i biznes działa, ale jak dobrze wiemy w bardzo ograniczonym zakresie przy liczbie pasażerów, która znacząco stopniała. Aktualnie najlepsza sytuacja jest w Chinach, gdzie sprzedaż w porównaniu do ubiegłego roku spadła minimalnie – dzięki otwarciu nowych sklepów w drugiej połowie 2019, sprzedaży online w czasie lockdownu oraz stopniowemu powrotowi lotów wewnętrznych. Zła sytuacja jest w Europie, gdzie zaostrzenia dotyczące przemieszczania się jak również zamknięte strefy przylotów wpływają na ilość pasażerów na lotniskach. Natomiast wszędzie, gdzie jest to możliwe sklepy są otwarte – komentował Dariusz Sinkiewicz.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także