27.02.2017/10:25

Firmy e-commerce wśród najcenniejszych marek technologicznych świata

Amazon.com Inc. i Alibaba Group znalazły się w czołowej 10. najcenniejszych brandów technologicznych świata – donosi esmmagazine.com. Giganci e-handlu znaleźli się w czołówce zestawienia Technology 100, przygotowywanego co roku przez firmę konsultingową Brand Finance.

Amazon zajął trzecie miejsce w rankingu, z wartością marki wycenioną na 106,4 mld USD. Miejsce ósme zajął chiński portala Alibaba, wart według analityków 34,9 mld USD. Ubiegłoroczny lider Apple Inc. spadł na drugie miejsce, a zwycięzcą tegorocznego zestawienia został Google, którego brand wart jest 109 mld USD.

Londyńska firma konsultingowa Brand Finance informuje, że wartość marki Amazon wzrosła o 53%, tak że niewiele brakowało, by firma została tegorocznym liderem. Analitycy przekonują, że firma rośnie szybko i nie tylko przejmuje coraz większy kawałek rynkowego tortu, ale przy okazji kształtuje oblicze światowego detalu.

Wartość marki Alibaba od ubiegłego roku wzrosła niemal dwukrotnie, dzięki czemu firma podskoczyła w rankingu o cztery miejsca. Analitycy Brand Finance chwalą portal za otwartość i uczciwe warunki stworzone dla małych biznesów. Alibaba przyczynił się do uproszczenia i ułatwienia działalności handlowej wielu firm, a także znacznie ułatwił dostęp do oferty handlowej chińskim społecznościom, szczególnie z terenó wiejskich.

Wycena wartości brandów dokonana została na podstawie wieloetapowej procedury, w ramach której m.in. dokonuje się szacunków przyszłych przychodów firmy, wycenia się opłaty z tytułu praw majątkowych za korzystanie z marki, tzn. ile musiałaby zapłacić firma, która chciałaby daną markę kupić.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.