Ford Transit z nowym sercem: auto zwrotne, ciche, bezpieczne i oszczędne
Transit i Transit Custom, wyposażone w nowy silnik Ford EcoBlue, kuszą niższymi kosztami eksploatacji i lepszymi osiągami. Co jeszcze mogą zaoferować nabywcy?
Ford zaprezentował nowy silnik EcoBlue o pojemności dwóch litrów, który oferuje niższe zużycie paliwa i lepszą dynamikę. W porównaniu ze stosowanym dotychczas silnikiem 2.2 TDCi o podobnej mocy, nowa jednostka uzyskuje o 20 proc. wyższy moment obrotowy przy 1250 obr./min, co ma znaczenie zwłaszcza dla kierowców aut użytkowych (jeżdżących z dużym obciążeniem), zapewniając wyższy komfort pracy.
Niższe koszty eksploatacji
Na komfort wpływa również to, że nowa jednostka emituje o połowę niższy hałas podczas pracy na wolnych obrotach, niż 2.2 TDCi. Dwulitrowy EcoBlue jest pierwszym silnikiem wysokoprężnym montowanym w samochodach użytkowych Forda, który spełnia wymagania w zakresie hałasu, wibracji i drgań wewnętrznych stawiane autom osobowym. Pojazd jest również oszczędniejszy. Producent szacuje, że na dystansie 130 000 km Transit Custom z nowym motorem o mocy 105 KM (średnie zużycie paliwa to 6,2 l/100 km) pozwoli zaoszczędzić do 5000, zł w porównaniu z poprzednikiem z silnikiem o mocy 100 KM.
Obniżono również koszty eksploatacji – dzięki wydłużeniu okresów między przeglądami do dwóch lat lub 60 000 kilometrów. To oznacza, że teraz modele Transit i Transit Custom mogą przejechać pomiędzy planowanymi wizytami w serwisie dodatkowe 10 000 kilometrów.
Osiągi jednostki zostały przetestowane na dystansie 5,5 mln kilometrów, włączając w to m.in. testy prowadzone przez klientów w rzeczywistych warunkach eksploatacji (400 000 km).
Do wyboru, do koloru
W modelach Ford Transit i Ford Transit Custom silnik 2.0 EcoBlue będzie oferowany w wersjach o mocy 105, 130 i 170 KM, przy czym każdy odznacza się wyższym momentem obrotowym w porównaniu ze stosowaną do tej pory jednostką o pojemności 2200 cm³.
Zmodernizowane modele Transit i Transit Custom występują w wielu wariantach, w tym z różnymi wysokościami dachu i rozstawami osi, a także w wersjach o różnej dopuszczalnej masie całkowitej. Ponadto dostępne są takie rodzaje nadwozia, jak van, kombi czy van z podwójną kabiną. Producent oferuje też napęd na przód, na tył lub na wszystkie koła.
Oprócz nowej gamy silnikowej, modele Ford Transit i Ford Transit Custom wyposażono w zaawansowane układy wspomagania kierowcy, w tym system stabilizacji pojazdu podczas bocznych podmuchów wiatru oraz system zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych. Od końca 2016 roku klienci będą mogli również zamówić sześciobiegową przekładnię automatyczną w miejsce sześciobiegowej skrzyni ręcznej, natomiast w modelach Transit Custom kombi w opcji dostępne będzie nowe pneumatyczne tylne zawieszenie
1 komentarz
-
09.10.2016
ciekawe po jakim przebiegu tutaj będą się sypać silniki... 2,2l pękają tłoki pow. 200 tys km... najczęściej.... :) firma nie chce się przyznać do błędów fabrycznych... liczą, że w okresie gwarancyjnym ( 2 lata) nie będzie nikt się z tym zgłaszał..... a naprawa około 8 tys . zł.... jakieś pytaniea?:)
13