02.07.2020/09:34

Frisco.pl coraz bliżej rentowności. Operator mocno zwiększył zasoby bazy klientów

Frisco.pl pochwaliło się w czwartek swoimi wynikami finansowymi za 2019 r., które opisaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl już dzień wcześniej. Spółka wskazuje w komunikacie, że w minionym roku udało jej się umocnić pozycję lidera rynku e-grocery w Warszawie, m.in. dzięki zwiększeniu bazy aktywnych klientów (w tym klientów biznesowych) o 18 proc.

Jak pisaliśmy, spółka odnotowała w ub.r. przychody w wysokości 120,1 mln zł, w tym przychody ze sprzedaży sklepowej na poziomie 114,2 mln zł oraz przychody ze świadczonych usług marketingowych na rzecz dostawców towarowych w wysokości 5,9 mln zł. Jednak strata ze sprzedaży powiększyła się w porównaniu z 2018 r. Wyniosła -17,4 mln zł wobec -12,6 mln zł rok wcześniej.

- Strata ze sprzedaży (...) wynika przede wszystkim z inwestycji ukierunkowanych na dalszy rozwój spółki - twierdzi Frisco w czwartkowym komunikacie. - Negatywny wpływ na wyniki finansowe miała także wyższa amortyzacja w związku z oddaniem do użytkowania nowego centrum logistycznego oraz konieczność utrzymywania w okresie przejściowym 2 magazynów, jak również zużycie materiałów i energii oraz usługi obce. Jednocześnie, zwiększona została zyskowność, na co wpływ miała poprawa procesów obsługi klienta, udoskonalenie programu lojalnościowego dla klientów, wprowadzenie aplikacji mobilnej, wzmocnienie aktywnych promocji rozszerzania współpracy bezpośredniej z dostawcami, z naciskiem na intensywne negocjacje cenowe oraz usprawniania procesów kontrolnych w obszarze marż - wylicza spółka.

Na koniec roku obrotowego Frisco wykazało rzeczowy majątek trwały w wysokości 33,3 mln zł vs. 3,88 mln zł w 2018 roku. Składają się na niego wartości niematerialne i prawne w wysokości 4,52 mln zł –  główne wzrosty wynikają z trwających przez cały 2019 rok prac związanych z planowanym wdrożeniem nowego systemu ERP/WMS (przyjęcie do użytkowania w styczniu 2020 roku) oraz rzeczowe aktywa trwałe w wysokości 28,45 mln zł (znaczący wzrost w związku z oddaniem do użytkowania nowej inwestycji w centrum logistyczne).

Na koniec roku obrotowego spółka wykazała także majątek obrotowy w wysokości 13,1 mln zł, na który składają się przede wszystkim: zapasy w wysokości 3,22 mln zł, należności krótkoterminowe w wysokości 8,25 mln, inwestycje krótkoterminowe w wysokości 842,9 tys. zł oraz krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe w wysokości 782,6 tys. zł.

W 2019 roku spółka wykazała ujemne kapitały własne w wysokości 16,8 mln zł, wynikające przede wszystkim z realizowanych inwestycji oraz dążenia do osiągnięcia efektu skali. Zobowiązania długoterminowe na koniec roku obrotowego wyniosły 22 mln zł i w większości dotyczą one zobowiązań wynikających z umów leasingu zwrotnego w zakresie automatyki oraz wyposażenia nowego centrum logistycznego.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.