03.07.2019/10:24

Frisco.pl porozmawia z lodówką Samsunga oraz asystentem Google'a

Internetowy supermarket Frisco.pl już wkrótce wdroży dwa projekty z obszaru tzw. Internetu Rzeczy (IoT). Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, e-sklep nawiązał współpracę z firmami Samsung i Google. Dzięki temu klienci Frisco.pl już wkrótce zamówią zakupy, rozmawiając ze swoim smartfonem albo korzystając z ekranu dotykowego na lodówce.

Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że oficjalny start projektu Frisco z Samsungiem planowany jest w okolicach połowy lipca. Drugie rozwiązanie, obejmujące wymianę informacji pomiędzy e-sklepem a asystentem Google'a, wdrożone zostanie niewiele później, bo we wrześniu.

Biuro prasowe Frisco.pl nie odpowiedziało na nasze pytanie o szczegóły współpracy z Samsungiem. Z innych źródeł wiemy, że sojusz firm zaowocuje integracją polskiego sklepu internetowego z inteligentnymi lodówkami koreańskiego giganta. Na razie bez odpowiedzi pozostaje jedynie pytanie, jak głęboka będzie to integracja. Nasz informator opisuje, że Frisco "nie tylko będzie wyskakiwać z lodówki, a nawet będzie już w lodówce".

Lodówki Samsunga najnowszej generacji pomagają im właścicielom w śledzeniu stanu zapasów. Wyposażone są w kamery, które robią zdjęcia przy każdym zamknięciu drzwi. Tym samym użytkownik może w każdej chwili podejrzeć wnętrze lodówki w swoim smartfonie, przy pomocy odpowiedniej aplikacji. Ponadto producent wdrożył funkcję, która pozwala "zajrzeć do lodówki i dokupić to, czego brakuje". Na tym polu współpraca z Frisco.pl wydawałaby się naturalna. Oprócz tego smart lodówki Samsunga pozwalają na tworzenie list zakupowych i korzystanie z licznych aplikacji z poziomu wbudowanego ekranu dotykowego.

O ile dokładny zakres współpracy Frisco.pl z Samsungiem owiany jest jeszcze tajemnicą, ze względu na ustalenia dopinane z partnerem, o tyle firma chętnie komentuje drugi z projektów związanych z IoT, czyli wejście w tzw. voice commerce.

- Narzędzie inteligentnego asystenta zakupowego będzie dostępne na Frisco.pl od września tego roku. Wcześniej oczywiście pojawi się wersja testowa - zdradza w odpowiedzi na nasze pytania Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl. - Głównymi funkcjonalnościami tego rozwiązania będą odczyt zawartości koszyka, powiadamianie o najnowszych promocjach oraz podstawowa komunikacja, czyli powitanie użytkownika i odpowiadanie na najczęściej zadawane pytania - opowiada.

Zdaniem Bieleckiego, proces zakupowy prowadzony przez asystenta głosowego będzie dużym usprawnieniem i ułatwi wybór towarów. Użytkownik Frisco.pl będzie łączył się ze sklepem, rezerwował termin dostawy, a następnie przy otwarciu poprzedniego koszyka, który odczyta asystent głosowy, będzie mógł zmodyfikować jego zawartość, czyli dodać albo usunąć niektóre produkty.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.