10.02.2017/12:51

Frisco.pl zanotowało w 2016 r. prawie 50 proc. wzrost liczby klientów

W 2016 roku niemal co czwarty obywatel Unii Europejskiej zrobił zakupy spożywcze online. Rozwój branży e-grocery przyspiesza także w Polsce. Supermarketów online Frisco.pl w ubiegłym roku zanotował wzrost liczby klientów o blisko połowę. Zaufanie Polaków do sklepów spożywczych online wzrasta dzięki wysokiej jakości usług i produktów oraz rosnącej świadomości dotyczącej cen, które kształtują się na poziomie tradycyjnych hipermarketów.

Supermarkety online cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród polskich konsumentów. Rosnący potencjał branży e-grocery jest wyraźnie widoczny u lidera w tej kategorii, Frisco.pl. Do usług e-sklepu przekonuje się coraz więcej klientów, o czym świadczy ich intensywny przyrost w 2016 roku – w porównaniu do 2015 roku ich liczba wzrosła o blisko 50 proc.

- Zakupy w sklepie wielkopowierzchniowym wiążą się z co najmniej 1-2 godzinną wyprawą, z czego ostatnio konsumenci coraz częściej zdają sobie sprawę i kierują się na zakupy albo do pobliskiego sklepu osiedlowego albo właśnie do sklepu internetowego. Konsumenci cenią swój czas, lubią też wygodę i jakość dokonywanych zakupów za rozsądną jednocześnie cenę. W przyszłości spodziewamy się, że trend ten będzie w dalszym ciągu się umacniał, dlatego sklepy internetowe powinny zyskiwać popularność kosztem chociażby hipermarketów – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash S.A.

Zakupy online zyskują coraz szersze grono zwolenników, a jednym z powodów, dla których klienci coraz częściej wybierają wygodne kupowanie na Frisco.pl są ceny utrzymane na poziomie hipermarketów. W 2016 roku średnia wartość koszyka wyniosła około 250 zł, natomiast liczba produktów w koszykach zakupowych wzrosła do 30 produktów. Ponadto liczba regularnych użytkowników Frisco.pl wzrosła aż o 70 proc.. Wyniki te wskazują, że klienci przekonują się do robienia dużych, cotygodniowych zakupów spożywczych w Internecie.

- Choć wartość rynkowa sektorów gospodarki powiązanych z żywnością jest gigantyczna, to są one dopiero w przededniu prawdziwej rewolucji cyfrowej. W związku z tym branża tzw. FoodTech, w której operuje Frisco.pl, jest niezwykle perspektywiczna. Jako MCI chcemy w związku z tym w najbliższym czasie skupić się na budowie wartości spółek z portfela, działających w tym segmencie rynku. Oprócz Frisco.pl należy tu wymienić również SeaYou, aplikację opracowaną przez spółkę Spark Software, która oferuje kompleksowe rozwiązanie umożliwiające dokonywanie zakupów w sklepach stacjonarnych bez konieczności dokonywania płatności w kasie – komentuje Tomasz Danis, partner MCI Capital.

Jedna z najpopularniejszych kategorii produktów zamawianych w ciągu ubiegłego roku to przede wszystkim świeże owoce i warzywa, które znajdowały się w niemal 75 proc. koszyków – to oznacza niemal 10 proc. wzrost w stosunku do całego 2015 roku. W tej kategorii najczęściej wybierano: banany (40 proc.), paprykę (22 proc.) oraz cytryny (16 proc.). Druga kategoria produktów, która odnotowała największy wzrost to porcjowana świeża żywność (np. mięso, wędliny, nabiał), która pojawiła się w niemal 50 proc. wszystkich zamówień. Ponadto wzrost udziału tej kategorii w koszyku wyniósł około 15 proc. w stosunku do 2015 roku. Co ciekawe, aż 6 produktów z kategorii „świeże” znalazło się w zestawieniu 10 najpopularniejszych produktów na Frisco.pl.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.