23.12.2016/10:42

Fundusz L1 Retail zainwestuje 3 mld dol. w europejskich detalistów

Grupa LetterOne powołała do życia nowy fundusz o nazwie L1 Retail. W jego ramach zamierza przeznaczyć do 3 mld dolarów na inwestycje w detalistów z Europy (nie wliczając w to Rosji), którzy mają potencjał do zostania liderami rynkowymi w swoich segmentach.

- Jako przedsiębiorcy, w ciągu ponad 20 lat zbudowaliśmy największą sieć handlu artykułami spożywczymi w Rosji - podkreśla Michaił Fridman, założyciel L1, który jest także członkiem rady nadzorczej X5 Retail (grupa posiadająca ponad 7 tys. sklepów spożywczych w Rosji). Jak dodaje, teraz celem jest zbudowanie "nowej generacji detalistów" w innych państwach.

Grupie LetterOne udało się skompletować silny zespół, który wybierze podmioty, w jakie warto zainwestować, a następnie będzie nadzorował te inwestycje. Na czele zespołu stoją Stephan DuCharme, dyrektor generalny X5 Retail w latach 2012-2015, a także Adam Shaw, który w przeszłości doradzał przy sprzedaży The Big Food Group (brytyjska grupa, która inwestowała w sklepy w Islandii).

W radzie nadzorczej funduszu znaleźli się John Walden, były dyrektor generalny Home Retail Group (sieci Argos i Habitat; grupa przejęta została we wrześniu br. przez brytyjską sieć supermarketów Sainsbury's za 1,4 mld funtów), a także Clive Humby, jeden z założycieli Dunnhumby (spółka analityczna, specjalizująca się w programach lojalnościowych - obecnie wchodzi w skład Grupy Tesco i była odpowiedzialna m.in. za wdrożenie programu Tesco Clubcard).

L1 Retail skupi się na inwestycjach w detalistów, którzy będą w stanie zagwarantować swoim klientom dobry stosunek jakości do ceny oraz wygodę zakupów, a także w firmy działające w obszarze health & wellness. Fundusz zamierza inwestować w firmy prowadzące działalność w unikalnych modelach biznesowych.

- Aktualne światowe trendy konsumenckie i nieustanny postęp technologiczny stanowią niepowtarzalną okazję do zbudowania hybrydowych platform dla budowania wzrostu i kreowania wartości dodanej w obszarze handlu detalicznego - komentuje Fridman.

L1 Retail zamierza inwestować w biznesy, które pozwolą na umiejętne łączenie działalności stacjonarnej i online, wspierane nowoczesnymi narzędziami analitycznymi. Fundusz liczy na to, że kombinacja tych trzech obszarów oraz zaawansowanej logistyki pozwolą napędzać wzrost przez najbliższych 10-20 lat.

- Nie możemy się doczekać pracy z doświadczonymi zespołami menedżerów nad kreowaniem nowych liderów na rynku detalicznym. Długi horyzont inwestycyjny w połączeniu ze zdyscyplinowanym wdrażaniem strategii i naszą wiedzą o sektorze retailu stworzą nam interesujące okazje do inwestycji - zapowiada Stephan DuCharme.

Fundusz L1 Retail będzie piątą odnogą istniejącej od 2013 r. Grupy LetterOne. Cztery pozostałe fundusze wchodzące w skład grupy to L1 Energy, L1 Technology, L1 Health oraz L1 Treasury.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Tłumaczę 27.12.2016

    Jak to o co? Będą przejmować sieci handlowe, żeby sprzedać je za parę lat drożej. Tak jak działa każdy fundusz inwestycyjny.

  • A 26.12.2016

    Ale o co konkretnie chodzi?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.